شماره ۲۱۹۱ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
بررسی توهین به مقامات نیازمند شاکی خصوصی است
رئیسی کاندیدای انتخابات نمی‌شود

 غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا آقای رئیسی در انتخابات کاندیدا می‌شوند؟ گفت:   «انجام خدمات کاملا موفقیت‌آمیز در قوه قضائیه و در دوره  تحول از آغازین روزهای مسئولیت آیت‌الله رئیسی بوده است. ایشان با برنامه تحول و جامع مسئولیت قوه قضائیه را قبول کردند و روند اقدامات‌شان مشخص و منطقی و به دور از کار تبلیغاتی بوده و  طی می‌کند.»
او افزود: «آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که  با دانشجویان داشتند، همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که  من به جز قوه قضائیه به مسأله دیگری فکر نمی‌کنم. ما هم شاهد هستیم ایشان به صورت شبانه‌روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضائیه می‌کنند و  تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکرد دیگری را مشاهده کردیم.»
او در پاسخ به سوالی در ارتباط با «توهین به رئیس‌جمهوری در ۲۲ بهمن امسال در اصفهان» گفت: «توهین و اهانت را خلاف قانون و اخلاق می‌دانیم. در این موضوع دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه طی نامه‌ای به اداره کل اطلاعات استان اعلام کردند مقصران و مسببان و افرادی که در این اقدام نقش داشتند، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کنند.  دادستان تا جایی که ضوابط قانونی اجازه دهد، رأسا اقدام خواهد کرد.  چنانچه در این مورد یا هر یک از موارد مشابه شکایتی نیز داشته باشیم برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهیم کرد.»   اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره برخورد نماینده سبزوار با سرباز راهور گفت: «این شکایت ثبت شده است و فرآیند دادسرایی آن درحال انجام است.»


تعداد بازدید :  190