معاون وزیر راهوشهرسازی گفت: «در زمان برجام خون تازهای در ایرانایر جاری شد اما متأسفانه دوام نداشت و کشورهای استکباری هم در آن دوره به جای آنکه هواپیمای پهنپیکر یا ایرباس تحویل دهند، هواپیمای کوچک ایتیآر دادند که به نظر من اقدام آنها غیر برنامهای نبوده و با برنامهریزی انجام شده، چراکه آنها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از اوفک مجوز دریافت کردند که در همان دوره میتوانستند برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.»تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکلات شرکت هواپیمایی ایرانایر اظهار داشت: «وزیر راهوشهرسازی در مورد مسائل و مشکلات ایرانایر باید تصمیم بگیرد. تاکنون کمکهای بسیار زیادی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و اخیرا این شرکت تسهیلات و وام دریافت کرده و از طرف دیگر هم دولت پیگیر مسائل ایرانایر است.»او با بیان اینکه دولت پیگیر مسائل مربوط به مبالغ و صندوق بازنشستگان ایرانایر است، گفت: «مشکل اصلی ایرانایر، صندوق بازنشستگی هما است، من همان موقع که در ایرانایر مشغول بودم، گفتم که کمک به ایرانایر نیاز به یک عزم ملی دارد.»معاون وزیر راهوشهرسازی افزود: «در زمان برجام، هواپیمای کوچک ایتیآر دادند که به نظر من اقدام آنها غیربرنامهای نبوده و با برنامهریزی انجام شده، چراکه آنها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از اوفک مجوز دریافت کردند که در همان دوره میتوانستند برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.»