شماره ۲۱۸۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
دستگیری سارقان ساختمان‌های نیمه‌کاره

زن سارق که با فریب نگهبان ساختمان نیمه‌کاره، او را بیهوش کرد و دست به سرقت زد، از سوی پلیس دستگیر شد.
بیست‌وششم آذرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف از اماکن خصوصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد. در تحقیقات انجام‌شده، شاکی گفت: «نگهبان ساختمان نیمه‌کاره‌ام. توسط افرادی ناشناس بیهوش شدم و مقادیری اموال شامل لوازم ساختمانی، 3‌میلیون تومان پول نقد و گوشی تلفن‌همراه من جمعا به ارزش تقریبی 250‌میلیون تومان سرقت شد.»
پس از وصول پرونده به پایگاه، مراتب رسیدگی به آن در دستور کار تیم مبارزه با سرقت به عنف پایگاه قرار گرفت. پس از اعزام به محل با تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته، تصاویر سارقان (یک‌نفر خانم و یک‌نفر آقا) به دست آمد. با تحقیق از نگهبان ساختمان او گفت که خانمی به ساختمان مراجعه و اعلام کرد با حسن که همکار من است، کار دارد. او بدون اینکه از من اجازه بگیرد، وارد ساختمان شد. وانمود کرد که قصد دارد با من رابطه دوستی
برقرار کند. او پس از گذشت مدت کوتاهی یک عدد قرص به من داد. پس از مصرف آن بیهوش شدم و دیگر متوجه چیزی نشدم.»
با توجه به تحقیقات انجام‌شده مشخص شد متهم قبلا نیز به بهانه ارتباط با کارگرهای ساختمان به محل تردد داشته است.با انجام اقدامات پلیسی هویت متهم که دارای یک سابقه کیفری در زمینه سرقت بود، شناسایی شد. در ادامه با هماهنگی قضائی و اخذ دستور دستگیری از بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی در محل سکونتش دستگیر شد. در بازجویی و مواجهه با نگهبان ساختمان و البته با توجه به مستندات موجود، ناگزیر به سرقت به شیوه بیهوشی اعتراف کرد. او گفت: «سرقت را با همدستی شخصی به نام محمد انجام دادم.»
با تلاش کارآگاهان محمد نیز دستگیر شد. در بازرسی از محل سکونت او، تعدادی از اموال مالباخته به ارزش حدود دومیلیارد ریال کشف و به مالباخته مسترد شد.
سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «با توجه به نوع و شیوه سرقت انجام‌شده، احتمال وجود وقوعات مشابه دیگر که متهمان با ایجاد طرح دوستی و اغفال نگهبان ساختمان‌های نیمه‌کاره اقدام به سرقت کرده باشند، متصور است.»

 


تعداد بازدید :  165