شماره ۲۱۷۹ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
عوارض طرح ترافیک کمی پایین‌تر از نرخ تورم
هزینه‌های اداره شهر 60درصد افزایش پیدا کرده است

شهروند| هزینه‌های اداره شهر 60درصد افزایش پیدا کرده است. خزانه‌دار شورای شهر با گفتن از این افزایش می‌گوید دولت سهم شهرداری تهران را پرداخت نمی‌کند. به گفته سیدحسن رسولی، نرخ تورم نقطه ‌به ‌نقطه در دی‌ماه امسال ۳۸ونیم درصد است و پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای ۴۰درصد افزایش داشته باشد و در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا کند. «تحقق درآمدهای شهرداری هنوز به مرز ۷۰درصد نرسیده و دولت از پرداخت حقوق مسلم شهرداری مقتدرانه جلوگیری می‌کند.»
به گفته رسولی، منظور سهم شهرداری تهران از محل ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی است که این رقم بیش از ۲هزار میلیارد تومان بوده، در خزانه دولت است و شهرداری طلبکار است. «یک دستگاه اتوبوس به شهر داده نشده و برای کل مترو در سال ۱۴۰۰، دولت ۶۴میلیارد تومان اعتبار گذاشته، درحالی که برای ساخت یک کیلومتر مترو، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.»
به عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا، امسال در نوسازی سالیانه 10هزار تاکسی فرسوده نتوانستیم خوب عمل کنیم. بنابراین افزایش اسمی ۲۰درصد اولا با توافق معاون شهردار و استمزاج تلفنی از آقای شهردار صورت گرفته و ثانیا در مقایسه با نرخ تورم عددی نیست. «عوارضی را می‌خواهیم ۲۵درصد افزایش دهیم، حداقل ۱۰درصد کمتر از نرخ تورم است و برای کسانی است که خودرو دارند و می‌خواهند طرح ترافیک بخرند و از محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند. این اصلا ربطی به مستضعفان و عدالت ندارد.» رسولی معتقد است حداکثر ۱۱۰هزار نفر می‌خواهند عوارض طرح ترافیک بگیرند تا وارد محدوده شوند، بنابراین هرکسی خدمات بیشتری می‌خواهد، باید هزینه آن را پرداخت کند.

 


تعداد بازدید :  146