شماره ۲۱۷۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
اتهام آذری‌جهرمی فقط فیلترنکردن اینستاگرام نیست

[شهروند] آذری‌جهرمی روز چهارشنبه در دادسرای فرهنگ و رسانه بازجویی و با قرار التزام آزاد شد. درباره دلیل احضار او سخنان متناقضی مطرح شده است. دادستانی تهران اعلام کرده که طی دوسال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضائی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی صادر نشده است. با این حال تصویری از بازپرسی از آذری‌جهرمی منتشر شده که در آن درباره دلیل اجرانشدن «دستور» دادستان کل کشور برای مسدودسازی اینستاگرام، پرسیده شده است.
وزارت ارتباطات: اتهام آذری‌جهرمی فقط فیلترنکردن اینستاگرام نیست
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات لیست شکایت‌ها از آذری‌جهرمی که باعث احضار او به دادگاه و بازجویی‌اش شده  را منتشر کرد.
سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌دادستان محترم کل کشور گفته‌اند: اتهام وزیر ارتباطات صرفا استنکاف از دستور قضائی فیلتر اینستاگرام نیست. برخی اعمال محدودیت‌های دیگر هم ابلاغ و اجرا نشده است. ایشان در صحبت‌هایشان از شکایات متعدد نام بردند. »
دادستان کل ایران: فیلترنشدن اینستاگرام تنها دلیل احضار آذری‌جهرمی نبود
دادستان کل نیز اعلام کرد که دلیل احضار محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دادسرا و بازجویی از او مسدودنکردن «بخش‌های مضر فضای مجازی» بوده است.محمدجعفر منتظری گفت: «مسأله‌ای که درباره انعکاس آن بی‌انصافی شده، این است که اتهام او فقط نبستن اینستاگرام است، درحالی که اتهامات متعددی متوجه او بوده است.»او بدون اشاره به جزئیات گفت که به صورت کتبی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده بود «بخش‌های مضر فضای مجازی» باید بسته شود.به گفته منتظری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی را مبنی بر ایجاد محدودیت‌هایی در فضای مجازی اجرا نکرده است. او به این مصوبات اشاره نکرد.
شکایت ۱۵۰ طلبه به خاطر فساد‌های فضای مجازی
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات لیست شکایت‌ها از آذری جهرمی را که باعث احضار او به دادگاه و بازجویی‌اش شده، منتشر کرد.سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌دادستان محترم کل کشور گفته‌اند: اتهام وزیر ارتباطات صرفا استنکاف از دستور قضائی فیلتر اینستاگرام نیست. برخی اعمال محدودیت‌های دیگر هم ابلاغ و اجرا نشده است.» ایشان در صحبت‌هایشان از شکایات متعدد نام بردند. برای تنویر افکار عمومی، فهرست شکایات به شرح تصویر زیر است.

 


تعداد بازدید :  216