شماره ۲۱۶۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
زندگی دوباره ۴ بیمار با بخشش مدافع حرم

شهروند| مدافع حرم شوشتری که تازه‌داماد شده بود، پس از مرگ مغزی به ۴ بیمار زندگی دوباره داد. این اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور بود که در اهواز انجام شد.
سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان از انجام اولین عمل پیوند قلب در استان خوزستان و جنوب غرب کشور خبر داد.
دکتر جواد شریعتی اظهار کرد: «نخستین عمل پیوند قلب در جنوب غرب کشور صبح بیست‌وهشتم دی‌ در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.»
او افزود: «عمل پیوند قلب، کبد و دو کلیه از محمدعلی طلازاده جوان بیست‌وچهار ساله شوشتری که در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با وجود تأثرات قلبی، با سخاوت و رضایت خانواده او و تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شد.  این جوان سال‌ها مدافع حرم بوده و تنها چند روز از عقد او می‌گذرد.»
سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان گفت: «در این عمل قلب به آقای جعفر حیادر سی‌وشش ساله اهوازی، دو کلیه به آقای ناصر جلالی سی‌وشش ساله و آقای مجید صابری چهل‌ودو ساله از اهواز و کبد به علی صگوری سی‌ودو ساله پیوند شده است.»
شریعتی بیان کرد: «با پیوند اعضای این جوان، چهار جوان دیگر به زندگی برگشتند.»
او بیان کرد: «دکتر بحرینی عمل پیوند کلیه‌ها، دکتر شیخی و دکتر بهنام قلی‌زاده و دو پزشک از تهران و شیراز پیوند قلب و دکتر دستیار عمل پیوند کبد را انجام داده‌اند.»


تعداد بازدید :  169