شماره ۲۱۵۵ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
این روزها در گلزار شهدای کرمان و بر سر مزار حاج قاسم سلیمانی چه می گذرد؟
ما همه با «تو» هستیم ...

فاطمه پاک سرشت | این روزها کرمان خیلی متفاوت تر از سال های گذشته شده است، از هفته های قبل انگاری در سطح شهر کرمان غوغایی به پاست؛ مسیر خیابان شهدا را که طی می کنم پرچم های سیاه، بنرهای حاج قاسم، موکب های فرهنگی و مذهبی و موکب هایی اغذیه همه به پاشده انگاری اربعین دیگری به پاست. گروه هایی از جوانان را می بینم که پرچم و پوسترهای حاج قاسم به دست گرفته اند و پیاده روی می کنند تا به گلزار شهدا برسند.
جمعیت عظیمی، بزرگ و کوچک، پیر و جوان به سمت گلزار شهدا در حرکت هستند. خودم را سریع به آن ها رساندم، به چهره هایشان که نگاه می کردم غم بزرگی می دیدم و انگاری همه دلشان برای یک نفر تنگ شده، این روزها چه حال و هوایی دارد گلزار شهدا کرمان. هنوز یک روز دیگر به سالروز شهادت حاج قاسم عزیزمان مانده است ولی همه داغداریم، همه درد مشترکی داریم.
بچه های کوچک با لباس های مشکی و سربندهای حاج قاسم و ماسک به صورتشان زده اند و با چه اشتیاقی هم قدم با والدیشان گام بر می دارند. موکب های فرهنگی و مذهبی با توزیع پوستر، سربند حاج قاسم و نوحه هایی که پخش می کنند حال و هوای  پیاده روی اربعین حسینی را به پا کردند. کمی جلوتر به موکبی رسیدم که چهرهای نوجوانان و کودکان را با اِلمان های حاج قاسم نقاشی می کردند. و همین طور که به گلزار شهدا نزدیک می شوم جمعیت بیشتر و بیشتر می شود.
گلزار شهدای کرمان چند روزی میزبان عاشقان سردار دل ها است، میهمانانی که از راه دور و نزدیک برای زیارت قبر حاج قاسم به کرمانی آمده اند. سرداران نظامی، میهمانان خارجی و داخلی همه و همه اینجا هستند.
گلزار شهدای کرمان در منطقه کوهستانی واقع شده و هرچه که هوا تاریک تر می شود دمای این مکان هم سردتر سردتر می شود. اما همچنان به جمعیت اضافه می شود.
در نزدیکی و حوالی قبر حاج قاسم  برای اینکه پروتکل های بهداشتی رعایت شود با نرده کشی صفی درست شده که همه راحت بتوانند قبر حاج قاسم را زیارت کنند. بالاخره نوبت من هم رسید و توانستم قبر حاج قاسم را زیارت کنم. اما وقت کم است خادم آن جا با «چوب پَر» به شانه ام آرام ضربه ای زد که باید جای خودم را به دیگری بدهم. اینجا همه گروه ها در حال خدمت به میهمانان هستند، موکب های برپا شده ماسک، ژل ضدعفونی کننده، آب معدنی، کیک و آبمیوه توزیع می کنند و در مکانی دیگر عده ای کفش های زائرین را واکس می زنند.
بچه های هلال احمر و آمبولانس های هلال احمر نظرم را جلب کرد با یکی از امدادگران هم صحبت شدم، او چند روزی بود که در این مکان به زائرین خدمت رسانی می کرد.
امیرحسین علیخانی در پایگاه امدادونجات کوهستان هلال احمر کرمان واقع در جنگل پردیسان که در کنار گلزار شهدای کرمان واقع شده است، شیفت می دهد. برای او این همه عشق به حاج قاسم خیلی شگفت آور بود و می گفت با اینکه گلزار شهدای کرمان شب های بسیار سردی دارد و دمای هوا تا چند درجه زیر صفر می آید اما نتوانسته جلوی این همه عشق را بگیرد و  پیر و جوان، بزرگ و کوچک همه و همه خودشان را بعد از چندین کیلومتر پیاده روی به اینجا می رسانند.
شب ها مردم با پتو و لباس هایی گرمی که به تن کرده اند به اینجا می آیند و ساعت ها در این هوای سرد می نشینند و دعا می خوانند و ذکر می گویند و با حاج قاسم درد و دل می کنند، انگاری که این درد و دل ها تمامی ندارد.
حاج قاسم عزیز سردار دل ها؛ در کنار یاران شهیدت که آرام گرفتی، تازه شدی مأمن و مأوای دلهای عاشق...دعایمان کن سردار. دعایمان کن که ما هم عاقبت بخیر بشویم. همه دلتنگ تو هستیم.


تعداد بازدید :  300