شماره ۲۱۲۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
ایستگاه آخر زورگیران اتوبان شهید کاظمی

‎ سارقان زورگیر که با شیوه پنچری خودروها دست به دزدی‌های سریالی می‌زدند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.
در پی وقوع چند سرقت زورگیری در بزرگراه شهید كاظمی نیروهای ضربت سرکلانتری دهم و مأموران تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد برای دستگیری این سارقان وارد عمل شدند. تحقیقات نشان داد وقتی شهروندان داشتند از رمپ ورودی اتوبان، وارد اتوبان شهید كاظمی می‌شدند، ناگهان چرخ خودرویشان پنچر می‌شد. بعد از این اتفاق وقتی پیاده می‌شدند تا موضوع را بررسی كنند، یك‌نفر با یک شیء شبیه اسلحه آنها را تهدید می‌كرد. او تلفن‌همراه، پول نقد و اقلام با ارزش طعمه‌ها را سرقت كرده و سوار بر یك خودرو از محل سرقت متواری می‌شده است.
طی یك‌ماه گذشته هفت سرقت به همین شیوه در طول اتوبان شهید كاظمی در ورودی‌های مختلف این اتوبان رخ داده است. بنابراین گروه ضربت سركلانتری دهم و 152 خانی‌آباد، وارد عمل شدند. با توجه به این موضوع كه سارق قبل از وقوع سرقت در محل جرم حاضر می‌شده و اقدام به انداختن یک شیء جهت پنچركردن خودرو می‌كرده است، مأموران ساعت وقوع سرقت را استعلام كردند. تیم عملیات كلانتری 152 خانی‌آباد و تیم ضربت سركلانتری دهم در ورودی‌ها و معابر ورودی بزرگراه شهید كاظمی كمین كردند. بالاخره ساعت هشت‌شب شنبه هشتم آذرماه، یك موتورسیكلت در محل حاضر شد كه دونفر بودند. ترك‌نشین از موتورسیكلت پیاده می‌شود و چند میلگردی كه به همدیگر جوش داده باشند كه اصلاحش «میخ سه پری» است، داخل رمپ اتوبان شهید كاظمی می‌ریزد. او دوباره به بالای پل برمی‌گردد و در آنجا كمین می‌كند. بلافاصله تیم ضربت سركلانتری دهم دوطرف پلی كه این موتورسیكلت روی آن قرار داشته را مسدود كردند. همچنین دو فرد مورد نظر توسط تیم عملیات كلانتری خانی‌آباد و تیم ضربت سركلانتری دهم دستگیر شدند. هنگام دستگیری 10عدد از این مدل میخ‌ها به همراه دو شیء، شبیه اسلحه اسباب‌بازی نیز از آنها كشف شد. متهمان بعد از دستگیری منكر جرم خود شدند، اما در ادامه وقتی چهارنفر از شكات آنها را شناسایی كردند، چاره‌ای جز اعتراف ندیدند. یكی از آنها در اعترافات خود به پلیس گفت: «به همراه دوستم این نقشه را كشیدم. حدود یك‌ماهی است كه به این شكل اقدام به سرقت می‌كنیم و در بزرگراه‌های جنوب شهر تهران، 40 سرقت به این شكل انجام داده‌ایم.»
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس‌پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: «تیم عملیات كلانتری 152 با گرفتن دستور قضائی به مخفیگاه این افراد رفتند و 16 گوشی تلفن‌همراه، لوازم پنچرگیری خودرو، كیف پول و تعدادی مدارك هویتی كه مربوط به كیف‌های سرقت‌شده بوده، كشف كردند. ارزش اموال كشف‌شده حدود 2میلیارد ریال برآورد شده است. درحال حاضر نیز حدود 15نفر از شكات شناسایی شده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  311