شماره ۲۱۲۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
دستگیری کلاهبردار 60میلیاردی

شهروند| یک نفر که به بهانه سرمایه‌گذاری صنعتی از 15 مالباخته مبلغ 60‌میلیارد ريال کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد. روز شنبه هشتم آذرماه مردی به معاونت قضائی ستاد پلیس پیشگیری تهران مراجعه و با ارایه برگ دستور قضائی مبنی بر جلب و بازداشت متهم پرونده کلاهبرداری گفت که، متهم  از افراد زیادی به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی کلاهبرداری کرده است.
شاکي در ادامه گفت: «60‌میلیارد ریال از سرمایه و  15 نفر از بستگان و آشنایان خود را به‌عنوان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کارخانه صنعتی در اختیار متهم  که مردی 41 ساله است قرار داده‌اند. متهم نیز با ارایه اسناد مجعول شامل خرید زمین، تجهیزات صنعتی و ... اعتماد آنان را جلب کرده و بعد از گرفتن مبالغ به مدت 4‌سال متواری شده و هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته است.»
با اعلام این شکایت تیمی از ماموران پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با شناسایی مخفیگاه او در حوالی خیابان فاطمی موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌های اولیه به بیش از 30 کلاهبرداری، به روش جلب سرمایه اولیه و ارایه اسناد مجعول به سرمایه‌گذاران اعتراف کرد. همچنین او گفت که مبالغ دریافتی را تبدیل به ملک به نام همسرش کرده است .
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «مردم در انجام سرمایه‌گذاری‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و از متخصصان  این امور که همان وکلا و کارشناسان حقوقی می‌باشند، استفاده کنند.»


تعداد بازدید :  270