شماره ۲۱۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان
صفحه را ببند
باند مخوف آدم‌ربایی در زاهدان منهدم شد

چهار نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای و مسلح آدم‌ربایی در زاهدان دستگیر شدند. آنها ‌سال گذشته جوانی را ربوده و پس از گرفتن پول متواری شده بودند.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان، درباره جزئیات این پرونده گفت: «مرداد ‌سال گذشته چند فرد مسلح جوانی بیست‌وهشت ساله را به نیت اخاذی در یکی از محلات زاهدان ربوده و در قبال آزادسازی او مبلغ هنگفتی را از خانواده‌اش اخاذی می‌کنند. بلافاصله پس از اطلاع پلیس از این موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار گروهی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان قرار گرفت. تحقیقات تخصصی پلیس در این مورد آغاز شد. با تلاش شبانه‌روزی پلیس هویت دو تن از عاملان اصلی آدم‌ربایی شناسایی و مشخص شد که متهمان پس از دریافت پول از استان فرار کرده‌اند. تلاش پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد آنها در سطح سیستان‌وبلوچستان به دست آمد. درنهایت با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه متهمان را در یکی از روستاهای زاهدان شناسایی و صبح روز سه‌شنبه گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه هر چهار نفر اعضای این باند مسلح آدم‌ربایی را داخل مخفیگاه‌شان دستگیر کردند. گروه رسیدگی‌کننده به پرونده در بازرسی از مخفیگاه متهمان ضمن توقیف یک موتورسیکلت تریل مسروقه، سه قبضه اسلحه کلاش، ۱۰ تیغه خشاب و ۳۰ فشنگ جنگی را به همراه ۲ عدد جلیقه ضد گلوله کشف کردند. در بررسی سوابق اعضای این باند مسلح مشخص شد آنها به دلیل دو بار آدم‌ربایی در استان کرمان تحت تعقیب مراجع قضائی استان مذکور نیز هستند.»
او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قانون‌شکنان و مجرمان تأکید کرد:   «نیروی انتظامی به ‌عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و گردنکشی را به افرادی که قصد برهم‌زدن امنیت عمومی را دارند نخواهد داد و با این افراد به شکلی قاطع برخورد خواهد شد.»

 


تعداد بازدید :  447