شماره ۲۱۰۵ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان
صفحه را ببند
آوارهای بامدادی در پایتخت

دو حادثه تخریب ساختمان و ریزش آوار در پایتخت، آتش‌نشانان را به محل‌های حادثه کشاند.
ساعت ٠٢ و ۴٠ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه یک مورد حادثه تخریب ساختمان در خیابان نبرد شمالی، خیابان ثانی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله در پی آن دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.
محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی در حال تخریب بود که در ساعات میانی بامداد به یکباره بخشی از آن تخریب شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: «با توجه به ریسک بالایی که وجود داشت، آتش‌نشانان ایمن‌سازی لازم را انجام دادند و بررسی‌های لازم انجام شد. البته هیچ‌کدام از مسئولان پروژه در محل حضور نداشتند و تماس‌ها را هم پاسخگو نبودند. به‌هرحال از اطلاعاتی که به دست آمد، مشخص شد فردی زیر آوار نیست و کارگران ساعت‌ها قبل محل را تخلیه کرده بودند. این حادثه بدون مصدومیت و تلفات جانی به پایان رسید و ساعت ٠۴ و  ١٢ دقیقه آتش‌نشانان محل را به عوامل شهرداری تحویل دادند.»
این درحالی است که در ساعت ٠٣ و ۴۶ دقیقه بامداد حادثه‌ای مشابه رخ داد. در آن ساعت یک مورد احتمال ریزش آوار در بازار طرخانی در خیابان وحدت اسلامی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که دو ایستگاه در محل حاضر شدند. محل یک پاساژ قدیمی سه طبقه بود که در مجاورت آن بنایی در حال ساخت بود. خاکبرداری از آن محل انجام شده و یکی از مغازه‌های پاساژ قدیمی که در طبقه دوم بود، دچار ترک‌خوردگی و قسمتی از دیوار و سقف این مغازه تخریب شده بود. دو نگهبان داخل پاساژ حضور داشتند که با حضور آتش‌نشانان از محل خارج شدند. این حادثه نیز مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: «در این حادثه نیز محل به عوامل شهرداری تحویل داده شد.» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «تأکید می‌کنیم که قسمت تخریب یک ساختمان بسیار حساس است و نباید به این مرحله ساده نگاه کرد.»

 


تعداد بازدید :  178