شماره ۲۱۰۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
کلاهبرداری سریالی از فروشندگان فضای مجازی

پلیس پایتخت کلاهبرداری را که با جعل رسیدهای بانکی از فروشندگان فضای مجازی پول به جیب می‌زد، دستگیر کرد. متهم پس از دستگیری به 10 کلاهبرداری اعتراف کرد.
بیست‌وپنجم خرداد امسال، پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری 101 تجریش تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.
شاکی در خصوص جزئیات کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: «قصد فروش ساعت مچی آی واچ خود را داشتم. برای همین آن را به مبلغ 3 ميليون تومان در فضای مجازی آگهی کردم. شخصی خود را خریدار معرفی کرد. او هفدهم خرداد با من تماس گرفت. ما در میدان تجریش قرار ملاقات گذاشتیم و قرار شد که مبلغ 3 میلیون تومان را به حسابم واریز و ساعت مچی را دریافت کند. خریدار در روز قرار با يک خودرو پژو 206 سفيدرنگ به محل قرار مراجعه کرد. او مبلغ را به حسابی که اعلام کرده بودم، واریز کرد. ساعت را تحویل گرفت. همچنین فيش واريزی را که به صورت پيامک از حساب او کسر و به حساب من واریز شده بود، به من نشان داد. پس از گذشت مدتی پیامک واریز را دریافت نکردم. با مراجعه به بانک متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.»
کارآگاهان هنگام تحقیقات پلیسی دریافتند که متهم به همین شیوه کلاهبرداری دیگری نیز مرتکب شده است. بنابراین با تجمیع پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق شدند متهم را به نام پوریا شناسایی کنند. آنها پس از شناسایی مخفیگاهش در منطقه نیاوران با هماهنگی قضائی او را در دهم مهر ماه دستگير و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
پوریا پس از دستگیری در پایگاه یکم پلیس آگاهی به 10 کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «متهم با صدور قرار مجرمیت برای شناسایی سایر مالباختگان و کشف دیگر زوایای پنهان پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارد.»

 


تعداد بازدید :  273