شماره ۲۰۸۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
هر خانه یک موکب در اربعین حسین(ع)
به تو از دور سلام

[شهروند] در روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب در پیام ویدیویی فرمودند که روز اربعین در خانه بمانید و زیارت اربعین بخوانید و به امام حسین(ع) بگویید ما دلمان می‌خواست بیاییم، نشد؛ تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند.
 محتویات بسته معنوی جایگزین پیاده‌روی اربعین در ایران را می‌توان  برپایی روضه‌ خانگی در منزل، استفاده از برنامه‌های مناسبتی رادیو و تلویزیون و همچنین امکانات شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا و ارسال در این زمینه دانست.
دیروز در اطلاعیه شماره هفت ستاد مرکزی اربعین حسینی تأکید شد که انجام هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و سایر بقاع متبرکه به مناسبت اربعین حسینی (ع) ممنوع است.
در متن این اطلاعیه آمده است: در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و سایر بقاع متبرکه به مناسبت اربعین حسینی(ع) ممنوع است و قرائت زیارت اربعین با اولویت قرائت در منازل یا منطبق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی در اماکن سر باز و در روز اربعین برگزار خواهد گردید. لذا از تمامی عاشقان و دلدادگان حسینی(ع) دعوت می‌گردد با رعایت این مهم، این ستاد را در مدیریت و ممانعت از شیوع بیماری کرونا یاری نموده و قانونمندی خود را بیش از پیش به منصه ظهور برسانند.
از دیگرسو به گزارش رویترز، عراقی‌ها بی‌اعتنا به شیوع کرونا موکب‌های خود را برپا کرده و از زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی به سمت کربلا پذیرایی می‌کنند. اربعین حسینی روز هشتم اکتبر است و هزاران نفر از سرتاسر عراق به سمت کربلا درحرکت هستند. با این حال، دولت عراق ورود زائران خارجی را برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین ممنوع کرده است؛ اما به برخی کشورها اجازه داده تا ۱۵۰۰نفر زائر به این مراسم اعزام کنند.
با شیوع کرونا در عراق، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی به مناطق راهپیمایی گسیل شده‌اند تا زائران را نسبت به استفاده از ماسک و دیگر احتیاط‌‌ های بهداشتی آگاه کنند.


تعداد بازدید :  365