شماره ۲۰۷۷ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
خانواده کلاهبردار تلفنی حساب مردم را خالی می‌کردند

[شهروند] اعضای باندی به صورت خانوادگی با همکاری یکدیگر به بهانه برنده‌شدن در برنامه رادیویی 3‌میلیارد و 710‌میلیون ریال از 10 نفر کلاهبرداری کردند.
چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت:   «مردی که مدعی بود مجری برنامه رادیویی است با من تماس گرفت و در حالی ‌که صدایی شبیه استودیوی رادیو شنیده می‌شد، اعلام کرد به علت خوش‌‌حسابی برنده جایزه نقدی و سفر به عتبات عالیات شده‌ام. او اعلام کرد که برای دریافت جایزه خود به نزدیک‌ترین خودپرداز بانکی مراجعه و با انجام مراحل بانکی جایزه خود را دریافت کنم ولی پس از انجام مراحل بانکی تمام موجودی حساب بانکی‌ام خالی شد.»
با اعلام این شکایت، پس از تحقیقات سایبری، هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و مشخص شد که اموال سرقت‌شده به حساب دو خانم واریز شده است. در گام بعدی از تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم به همراه خواهر و همسر و همچنین دو نفر از دوستانش مالباختگان را شناسایی کرده و به بهانه برنده‌شدن در برنامه رادیویی کل موجودی حساب بانکی مالباختگان را سرقت می‌کند.هنگام رسیدگی به این پرونده 9 سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شد. با بررسی‌های پلیسی کارشناسان اموال به سرقت‌رفته را 3‌میلیارد و 710‌میلیون ریال اعلام کرده‌اند.
سرهنگ داود معظمی گودرزی با اعلام این خبر گفت:   «همان‌گونه که پلیس به دفعات هشدار داده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که شهروندان را به خودپرداز هدایت می‌کند، قطعا کلاهبرداری است.»


تعداد بازدید :  329