شماره ۲۰۶۵ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
پاتوق معتادان پلمپ می‌شوند

[شهروند] 10 دستگاه  که در رابطه با پاکسازی مناطق و مبارزه با موادمخدر دخیل هستند، از سوی دادستانی تهران احضار شدند. دکتر «علی القاصی مهر» درحاشیه بازدید از مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: «به لحاظ اهمیت موضوع، وضع مناطق جنوب تهران به محضر مقام معظم رهبری منعکس شد و ایشان برای بهبود وضع موجود نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی این مناطق دستورات ویژه‌ای صادر کردند و فرمودند به کسانی که در این رابطه دچار ضرر و زیان شدند و به آنها آسیب رسیده است، کمک شود. موضوع رسیدگی به بهبود شرایط در مناطق جنوبی پایتخت بارها در جلسات مختلف و با حضور مسئولان امر، مورد بررسی قرار گرفته است.» رئیس قوه‌قضائیه در این رابطه نیز تأکیدات ویژه‌ای برای مبارزه با موادمخدر را داشتند و مطالبه جدی از دستگاه‌هایی که دراین حوزه درحال انجام وظیفه هستند، دارند. نهادهایی برای پاکسازی این محیط مسئول هستند. جمع‌کردن این پدیده و اقدامات بازسازی اجتماعی و تشخیص افراد آسیب‌دیده و پاکسازی این محیط برعهده کیست؟ آیا صرفا با دستور منِ دادستان و جمع‌آوری و دستگیری‌های پلیس، موضوع حل می‌شود و جریان به اتمام می‌رسد؟ بسیاری ممکن است بگویند خلأ قانونی در انجام اقدامات‌شان وجود دارد، اما این را باید دانست که در قوانین همه دستگاه‌ها موظف به اجرای وظایف محوله بر خودشان است.
سازمان بهزیستی به‌عنوان دستگاهی که باید مرکز بازسازی روحیه افراد آسیب‌دیده باشد، در این خصوص وظیفه دارد. همچنین شهرداری درخصوص تهیه اماکن مورد نیاز و افزایش ظرفیت مراکز بازپروری، اجرای طرح تفصیلی باید پای کار باشد. بنابراین قانون برای دستگاه‌های مختلف، ضمانت اجرای اداری و کیفری تعیین کرده است.
10 دستگاه را که در رابطه با پاکسازی مناطق و مبارزه با موادمخدر دخیل هستند، تعیین و احضار کرده‌ایم. موارد لازم را به استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، مجموعه دادستانی و دادگاه‌ها، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها و... ابلاغ کرده‌ایم.
شهر باید به محیط ناامن برای فعالیت موادفروشان تبدیل شود. معتادان متجاهر باید جمع‌آوری شوند و در مراکز نگهداری و بازپروری شوند که تاکنون 10‌هزار و 140نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند. باید ظرفیت مراکز بازپروری افزایش بیابد.برای پاکسازی کامل این مناطق دستورات قضائی را صادر کردیم، تا آخرین نفر از مجرمان دستگیر شوند و همچنین معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند؛ به همین منظور در دستگاه قضائی شعب ویژه‌ای را اختصاص دادیم.بازرسی‌ها از منازل پلاک قرمز و خانه‌هایی که به محل تجمع معتادان تبدیل شده، باید به صورت مداوم انجام شود و در این رابطه نیز خانه‌هایی که درحال حاضر به این نوع از محل‌ها تبدیل شدند، باید پلمپ شوند.


تعداد بازدید :  236