شماره ۲۰۶۴ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
ذوالفقار 99؛ مانور نظامی ارتش در دریای عمان

[شهروند] رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه شروع شد و به مدت سه روز ادامه دارد. این مانور نظامی در سه مرحله اشراف اطلاعاتی، تاکتیکی و نمایش قدرت اجرا می‎شود. شناورهای سطحی و زیرسطحی ازجمله زیردریایی بومی «فاتح» و به‌کارگیری انواع تجهیزات و تسلیحات دیگر مانند پهپاد ایرانی و دوربرد «سیمرغ» و انواع موشک بومی در رزمایش ذوالفقار 99 حضور دارند.
«امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی»، شعار رزمایش مشترک ارتش ایران در محدوده آب‌های شرق تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند اعلام شده است که نشان از اهمیت امنیت دریایی و توجه ایران به اصل حیاتی دارد.
ارتش ایران همواره حضوری موثر و کارآمد در دریا و آب‌های بین‌المللی دارد و از مدافعان واقعی امنیت دریایی و آبراه‌های بین‌المللی است. نمایش توانمندی‌های ارتش ایران در رزمایش ذوالفقار99 نشان می‌دهد استفاده از ظرفیت منطقه‌ای، امنیت ‌پایدار را برای منطقه و آبراه‌های مهم به همراه خواهد داشت. در مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش، عملیات انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن با شلیک موشک کروز قادر تمرین شد. در این مرحله از رزمایش، موشک کروز قادر با شلیک از سایت‌های موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش، شناور هدف در فاصله  بیش از 200 کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد که این  رزمایش  در العربیه بازتاب داشت. در این گزارش آمده است که واحدهایی از نیروی دریایی، هوایی و ارتش در مانور خلیج عمان شرکت کردند. در این رزمایش، از زیردریایی‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در طول تمرین استفاده‌می‌شود.

 


تعداد بازدید :  463