شماره ۲۰۶۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری عامل انتشار فیلم وادار کردن کودک به مصرف مواد مخدر
شهروند|عامل انتشار فیلم وادار کردن کودک سه ساله به مصرف مواد مخدر در فضای مجازی دستگیر شد.در پی انتشار کلیپی مبنی بر وادار کردن استعمال مواد مخدر توسط پسر بچه سه ساله در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار کلیپ مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند. در بررسی های فنی و کارشناسی صورت گرفته از سوی پلیس فتا، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، فرد مذکور که پدر کودک است در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.متهم پس از مواجهه با ادله جرم ضمن اعتراف به بزه ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.متهم انگیزه اصلی خود را از این اقدام غیر انسانی، شوخی و سرگرمی در جمع خانوادگی اعلام و اقرار کرد که هرگز تصور نمی کردم این کلیپ که توسط یکی از اعضای خانواده تهیه و در فضای مجازی منتشرشده است، واکنش منفی کاربران را به همراه داشته باشد.


فرشته‌شدن یک پلیس پس از مرگی دردناک
[شهروند] اعضای بدن مأمور وظیفه‌شناس یگان ویژه که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده او به بیماران نیازمند اهدا شد.»استواریکم «سید احمدرضا حسینی» از کارکنان ولایت‌مدار یگان ویژه استان فارس در بازگشت از محل خدمت در اثر تصادف دچار ضربه مغزی شد و در نتیجه به کما رفت. این مأمور فداکار، بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما با وجود تلاش تیم پزشکی متأسفانه بر اثر شدت جراحت وارده دچار مرگ مغزی شد.پس از اعلام مرگ مغزی، تیم پزشکی با خانواده او درخصوص اهدای عضو وارد مذاکره شدند که خانواده مرحوم استواریکم «سید احمدرضا حسینی» ایثارگونه رضایت دادند تا اعضای بدن او به سایر بیماران نیازمند اهدا شود و به آنان جان دوباره‌ای ببخشد. گفتنی است، از این مأمور وظیفه‌شناس یک پسر چهارساله به یادگار مانده است.


پایان کار 3 حفار غیرمجاز
سه عامل حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی شهر سوخته از سوی پلیس دستگیر شدند. شامگاه سه‌شنبه در پی وصول خبری مبنی بر تردد مشکوک یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ به قصد حفاری غیرمجاز و استخراج اشیای تاریخی در محدوده منطقه باستانی شهر سوخته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی محل قرار گرفت. با اقدام به موقع پلیس، خودروی قاچاقچیان متوقف و در بازرسی از آن یک دستگاه فلزیاب به همراه پنج تکه کوزه کوچک شکسته باستانی کشف شد. سواری پژو توقیف و سه متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.


کلاهبردارانی که به دانش‌آموزان رحم نمی‌کنند
کلاهبرداران با ارایه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این‌بار به سراغ دانش‌آموزان و والدین آمده تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند. سرهنگ غلام عباس بلفکه، رئیس‌پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم، در این رابطه گفت: «کلاهبرداران با ارایه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این‌بار به سراغ دانش‌آموزان و والدین آمده تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.»کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، همچنین تبلیغات در فضای مجازی، جامعه دانش‌آموزان و والدین را مورد هدف شوم خود قرار داده‌اند. کلاهبرداران دو روش استفاده می‌کنند؛ در روش اول از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال و با این روش سعی در جمع‌آوری اطلاعات آنها دارند. در روش دوم، مجرمان لینک‌هایی در فضای مجازی ارسال و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت داشته تا حساب بانکی‌شان را خالی کنند.اگر قرار باشد سیم‌کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارایه داده شود، از طریق پرتال رسمی اپراتورها یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.


تعداد بازدید :  439