شماره ۲۰۶۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ 4 کارگر بر اثر ریزش تونل معدن زغال‌سنگ در راور
ریزش تونل معدن زغال‌سنگ هجدک راور مرگ 4 نفر از کارگران این معدن را رقم زد. 5 کارگر تا ظهر روز یکشنبه همچنان مفقود بودند. سید محمد صابری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان، با اعلام این خبر گفت:   «صبح روز شنبه به دنبال دریافت گزارش ریزش معدن زغال‌سنگ در هجدک راور بلافاصله سه تیم فوریت پزشکی به محل حادثه اعزام شد. در همان دقایق اول یک نفر از کارگران معدن هجدک راور جان باخت و یک نفر نیز با وضع وخیم مصدوم و به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد. اما ساعاتی بعد جسد سه کارگر دیگر از زیر آوار پیدا شد، این در حالی بود که 5 کارگر همچنان مفقود بودند.»رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: «اورژانس هوایی کرمان به منظور اعزام به راور هم اکنون در آماده‌باش به سر می‌برد. فعلا از وضع سایر افراد محبوس در تونل هجدک راور اطلاعی در دست نیست.»


قتل مادر به علت اختلاف بر سر خضانت کودک
درگیری زوج جوان بر سر حضانت کودک با قتل مادر پایان یافت.سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس‌پلیس آگاهی گلستان، درباره این حادثه گفت: «صبح روز شنبه، یک زن در یکی از محلات گرگان با سلاح سرد به دست همسر سابقش به قتل رسید. این زوج که به‌تازگی از هم جدا شده بودند، بر سر نگهداری فرزند اختلاف داشته و هر کدام خواستار نگهداری فرزندشان بودند. قاتل صبح روز شنبه به درِ منزل زن مراجعه کرد و با او درگیر شد و او را با چاقو به قتل رساند.»طبق گفته مروتی این مرد که ساکن شهرستان دیگری است، شناسایی شده و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.


کشف جسد بی‌جان جوان غرق‌‌شده در تایباد
جسد بی‌جان جوان غرق‌شده پس از سه روز جست‌وجو در سد استای تایباد کشف شد.
آتشیار علی حسینی، مسئول آتش‌نشانی شهرداری تایباد، در این‌باره گفت: «ساعت ۱۵ روز جمعه، چهاردهم شهریور جاری در پی تماس با آتش‌نشانی تایباد و گزارشی مبنی بر غرق‌شدن فردی در سد استای از بخش میان ولایت این شهرستان اکیپ امداد و نجات بلافاصله به محل اعزام شد. اکیپ امدادونجات آتش‌نشانی تایباد به اتفاق نیروهای هلال ‌احمر به محل حادثه اعزام شدند و عملیات غواصی و جست‌وجو آغاز شد اما متأسفانه با تمام تلاش‌های صورت‌گرفته جسد فرد مذکور یافت نشد. بعد از گذشت دو روز، از تیم غواصی آتش‌نشانی مشهد نیز درخواست کمک شد و جست‌وجو ادامه داشت تا اینکه بالاخره جسد بی‌جان فرد غرق‌شده کشف و به مقامات مسئول تحویل شد. این حادثه بر اثر سهل‌انگاری و توجه‌نکردن به نکات ایمنی رخ داد. دو جوان روز جمعه برای تفریح به سد استای رفته بودند که متأسفانه متوفی برای شناکردن وارد آب و درنهایت این اقدام منجر به مرگ او شده بود. با اینکه بارها ذکر شده سدها جای شناکردن نیست و امنیت لازم برای این کار را ندارد اما متأسفانه افراد موضوع را جدی نگرفته و مبادرت به این کار خطرناک می‌کنند.»


خودکشی دختر نوزده ساله در همسایگی روستای رومینا اشرفی
[رکنا] دختر نوزده ساله در همسایگی روستای رومینا اشرفی در تالش خودکشی کرد. نگین ارشادی دختر نوزده ساله چوبری، بخش حویق تالش، شنبه شب گذشته به علت اختلافات خانوادگی دست به حلق آویزکردن خود زد. منابع محلی تالش گفتند:  «نگین ارشادی دختر نوزده ساله در همسایگی روستای رومینا اشرفی زندگی می‌کرد که شنبه شب گذشته خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی خود پایان داد.»فرمانده نیروی انتظامی حویق حلق‌آویزشدن دختر نوزده ساله را تأیید کرده است.این دختر در بخش حویق تالش در منطقه ییلاق (گشا چوله) زندگی می‌کرد که شنبه شب گذشته خودش را کشت.


تعداد بازدید :  378