شماره ۲۰۶۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
بازداشت داماد کلاهبردار

[شهروند] پلیس، داماد کلاهبرداری را که با معرفی خود به عنوان برج‌ساز اقدام به کلاهبرداری 700 میلیون تومانی کرده بود، دستگیر کرد.  
هجدهم اسفند ‌سال گذشته خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 4 تهران شکایتی را مبنی بر اینکه از او به بهانه ازدواج کلاهبرداری‌شده تقدیم کرد که پرونده برای رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه اول آن دادسرا به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارسال شد.
شاکی برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی دعوت شد که پس از حضور به افسر پرونده گفت: «مدتی قبل از طریق فضای مجازی با پسری به نام شاهین آشنا شدم که خود را مهندس عمران و صاحب شرکت انبوه‌سازی معرفی کرد. او با ابراز علاقه‌ای که به من داشت پس از چندین قرار ملاقات موضوع ازدواج را مطرح کرد و گفت یک پروژه ساخت مجتمع تجاری در سعادت‌آباد دارم که پس از اتمام آن ازدواج می‌کنیم و برای زندگی به آلمان می‌رویم.»
شاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «شاهین با خودرو‌های گرانقیمت به ملاقات من می آمد و یک بار هم مرا به پروژه مورد ادعایش برد و پس از مدتی گفت می‌تواند یکی از واحد‌های تجاری همان مجتمع را با روابطی که با شرکایش دارد به نصف قیمت برایم خریداری کند. من هم فریب او را خوردم و مخفیانه طلاهای خودم، مادرم، خواهرم و مقداری دلار که متعلق به پدرم بود را از خانه خارج و با فروش آنها مبلغ 700 میلیون تومان تهیه کرده و به شاهین دادم اما او پس از مدتی ناپدید شده است و جواب تلفن را نمی‌دهد.»
اقدامات پلیسی برای بررسی صحت و سقم اظهارات شاکی صورت گرفت و به کارآگاهان محرز شد شاهین که نام واقعی او خسرو است مدتی به‌ عنوان نصاب دوربین‌های مداربسته در پروژه ساختمانی مشغول کار بوده و اوایل اسفند ناگهان ترک کار کرده است.
کارآگاهان در ادامه پی‌جویی‌ها موفق به کشف سرنخ‌هایی از محل سکونت خسرو شدند که نتیجه تحقیقات طی گزارشی به نظر مقام قضائی رسید و منجر به صدور دستور دستگیری متهم شد و طی عملیاتی بیست‌وچهارم اسفند متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
خسرو پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول جرم خود گفت که با سوء نیت و اجرای نقشه کلاهبرداری به شاکی نزدیک شدم و مبلغ 700 میلیون تومان از او دریافت کردم و برای خوشگذرانی و خرید خودرو و موتورسیکلت استفاده کرده‌ام.
سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، در تشریح خبر گفت: «با اعتراف خسرو به جرم کلاهبرداری پرونده تکمیلی به دادسرای ناحیه 4 تهران ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی مقام قضائی روانه زندان شد.»


تعداد بازدید :  301