شماره ۲۰۵۹ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

جاسازی عجیب تریاک در هندوانه
[شهروند] دو تن مواد مخدر در استان آذربایجان ‌شرقی کشف شد که بخشی از این مواد به طرز ماهرانه‌ای در هندوانه جاسازی شده بود.
پلیس مواد مخدر استان در زمینه مقابله و مبارزه با سوداگران مرگ کشفیات مهمی با هماهنگی سایر استان‌ها انجام داده است؛ کشفیاتی ازقبیل کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از انواع مختلف مرفین، شیشه، حشیش. اخیرا ۷۵ کیلوگرم مرفین از خودروی سمند در منطقه چاراویماق کشف شد. پلیس استان با تمام توان و انرژی مقابله و مبارزه همه‌جانبه با استفاده از ظرفیت‌ها کارش را ادامه می‌دهد و قطع به یقین موفق‌تر خواهد شد و قطعا پلیس برای سوداگران مرگ هیچ روزنه‌ای نخواهد گذاشت.
او با اشاره بر اینکه ۶ نفر قاچاقچی و ۱۱۷ نفر توزیع‌کننده خرد در طی ۱۵ روز گذشته دستگیر شدند، افزود: «در طی ۵ ماه  گذشته نیز ۷۳ نفر قاچاقچی و ۲هزارو۱۸۰ توزیع‌کننده دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند.»
محمدی به  اجرای ۶۸۲ طرح درباره مواد مخدر اشاره کرد و گفت: «قاچاقچیان تلاش می‌کنند تا به هر شکلی کشف را بر پلیس سخت‌تر کنند؛ به طوری که اخیرا جاسازی مواد در هندوانه را داشتیم که معادل ۸۰ کیلو مواد مخدر بود.»


۲۳۰ مسموم در پی انفجار تانکر حامل گاز کلر
انفجار تانکر حامل گاز کلر در ایلام به مسمومیت ۲۳۰ نفر منجر شد.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در مورد جزئیات این حادثه گفت: «حدود ساعت ۱۴و۳۰دقیقه روز جمعه، گزارشی مبنی بر نشت گاز کلر به دلیل انفجار مخزن حامل این گاز در روستای زنجیره علیا از توابع سرابله استان ایلام، به وزارت بهداشت اعلام شد.»
او با اشاره به انتقال هر چه سریع‌تر مسمومان و اعزام بالگرد اورژانس هوایی به محل افزود: «با توجه به این حادثه، اورژانس ١١٥ ایلام به صورت کاملا آماده‌باش درآمد و بلافاصله نیروهای اورژانس برای امدادرسانی و انتقال مسمومان به محل اعزام شدند. در پی این حادثه، تا این لحظه ٢٣٠ نفر مسموم شده‌اند که پس از انجام اقدامات درمانی به وسیله تکنیسین‌های اورژانس ١١٥ به مراکز درمانی انتقال داده شدند. ١٢ نفر از مسمومان با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال داده شدند.»
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به احتمال افزایش تعداد مراجعات گفت: «مسمومان بستری در بیمارستان امام‌علی‌(ع) سرابله به علت احتمال افزایش تعداد مراجعان، با تلاش تکنیسین‌های اورژانس ١١٥ به بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) استان ایلام انتقال داده شدند. حال عمومی همه افراد به جز دو نفر که سابقه بیماری آسم دارند، مساعد گزارش شده و یک نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. کارشناسان مرکز سلامت محیط کار ایلام برای نظارت و بررسی در محل حادثه حضور داشته و کارشناسان مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در حال پایش این حادثه هستند. بیمارستان‌ها، مرکز اورژانس ١١٥ ایلام و همچنین بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال هر چه سریع‌تر مسمومان از بیمارستان امام‌علی(ع) سرابله به بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) ایلام، در حالت آماده‌باش کامل هستند.»

 


تعداد بازدید :  429