شماره ۲۰۵۹ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

 فیلم جدید کریستوفر نولان با اکران در سینماهای چین به فروش ۸.۶‌میلیون دلاری در روز نخست دست یافت.
«تنت» روز جمعه در اولین روز نمایشش در چین با اقبال روبه‌رو شد و با ثبت نامش در صدر گیشه فروش توانست فیلم محبوب چینی‌ها یعنی «هشتصد» را عقب بزند.
«تنت» با فروش ۸.۶۱‌میلیون دلار این جایگاه را کسب کرد. با محاسبه فروش پیش نمایش فیلم در مجموع فروش فیلم به ۹.۱۱‌میلیون دلار رسیده است.
این مبلغ به معنی سهم ۵۰‌درصدی از فروش روز جمعه است که از ۴۳‌درصد پرده‌های نمایش در سراسر این کشور کسب شده است. سینماهای چینی با رعایت فاصله اجتماعی میزبان تماشاگران هستند و هر سینما می‌تواند تنها ۵۰‌درصد ظرفیتش را به کار بگیرد.
«هشتصد» پس از دو هفته ماندن در اوج، دیروز به جایگاه دوم بسنده کرد و تاکنون فروشی ۳۲۷‌میلیون دلاری را ثبت کرده است. پیش‌بینی شده که این فیلم بتواند به فروشش تا مبلغ ۴۰۹‌میلیون دلار ادامه دهد. این فیلم تنها دیروز ۸.۳‌میلیون دلار فروش کرد که اندکی کمتر از «تنت» بود. با این فروش «هشتصد» سهمی ۴۱‌درصدی از بازار را در اختیار گرفت و ۳۶‌درصد از پرده‌های موجود را از آن خود کرد.

 سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل ایران درودی با این هنرمند پیشکسوت نقاشی دیدار و گفت‌وگو کرد. صالحی با اشاره به هشتادوچهارمین زادروز ایران درودی برای این هنرمند سلامتی و طول عمر و توفیق آرزو کرد. او همچنین با اشاره به آثار این نقاش گفت: «اینکه شما همچنان در حال خلق اثر هنری هستید و همچنان به‌طور جدی در مسیر هنر حضور مستمر دارید، جای خوشحالی دارد.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با دریافت گزارشی از روند تأسیس موزه ایران درودی ابراز امیدواری کرد این موزه هرچه زودتر افتتاح شود.

 لوکا گوادانینو، کارگردان نامزد اسکار، ریاست هیأت داوران شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین را برعهده گرفت. این خبر درحالی اعلام شد که دو فیلم او برای نخستین بار اکران جهانی‌شان را در ونیز تجربه می‌کنند. این دو فیلم شامل فیلم بلند «سالواتوره کفاش رویاها» درباره طراح مشهور کفش‌های شیک ایتالیایی سالواتوره فراگامو و یک فیلم کوتاه شخصی‌تر ۱۲دقیقه‌ای با عنوان «فیوری، فیوری، فیوری» یا «گل‌ها، گل‌ها، گل‌ها»ست. در این فیلم کوتاه کارگردان نگاهی به دوستان دوران کودکی‌اش داشته است که نشان می‌دهد آنها چگونه در دوران شیوع کرونا زندگی می‌کنند.

 «اینسو و آنسو» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشرشده در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که با هنرمندی مسعود جاهد، فاروق آزادیان و محمد نصرتی پیش‌روی مخاطبان قرار گرفته است. «اینسو و آنسو» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشرشده در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که با هنرمندی مسعود جاهد، فاروق آزادیان و محمد نصرتی پیش‌روی مخاطبان قرار گرفته است.

 فصل جدید سریال «تاج» با موضوع ازدواج پرنسس دایانا، عروس معروف جداشده از خانواده سلطنتی انگلیس ساخته می‌شود. سازنده سریال «تاج»  (The Crown) از انتخاب الیزابت دبیکی -بازیگر استرالیایی- برای بازی در نقش پرنسس دایانا در فصل جدید این سریال خبر داد. در فصل قبل یعنی فصل چهارم این سریال این نقش را اما کورین ایفا کرده است. صفحه رسمی سریال در توییتر عکس الیزابت دبیکی بیست‌ونه ساله را منتشر کرده و از قول او نوشته است: روح پرنسس دایانا و حرف‌ها و رفتارش در قلب‌های بسیاری جا مانده است. بازی در این نقش و پیوستن به این سریال را که از قسمت اول پیگیر آن هستم، امتیاز و افتخار بزرگی می‌دانم.

 «آلمادوار» در حاشیه برگزاری هفتادوهفتمین جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد درحال کار روی پروژه یک فیلم وسترن است که اثری کاملا متفاوت و نقطه عطفی در کارنامه هنری این کارگردان اسپانیایی محسوب می‌شود که اولین بار با ساخت فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به شهرت رسید. او همچنین عنوان کرد که پس از ساخت فیلم «جولیتا» سال ۲۰۱۶ در مسیری جدید و ساده‌تری در فیلمسازی درحال حرکت است که دارای روایت‌هایی مختصرتر با عناصر کمتر است که در عین حال تحلیل عمیقی دارد.

 نمایشگاه «شور عاشورایی» با نمایش هشت اثر از محمدرضا محمدحسین و دو اثر از عباس بلوکی‌فر در گالری مجازی رسانگار افتتاح شد.

 مراسم گرامیداشت بدرالزمان قریب به مناسبت چهلمین روز درگذشت او به صورت مجازی برگزار می‌شود. این مراسم ‌امروز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرام و آپارات مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود. براساس این گزارش، کاظم موسوی بجنوردی، ژاله آموزگار، زهره زرشناس، محمود جعفری دهقی و احمد پاکتچی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد. همچنین پیام‌های حسن رضایی باغ‌بیدی و علی‌اشرف صادقی پخش خواهد شد.

 دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با انتشار یک فراخوان ضمن اعلام «تأسیس موزه جشنواره فیلم کودک و نوجوان» از هنرمندان و فعالان سینمای کودک، دوستداران جشنواره، شرکت‌کنندگان در المپیاد فیلمسازی، خبرنگاران و منتقدان سینمایی دعوت کرد تا در ایجاد این موزه مشارکت کنند.

 اکبر عبدی پنجشنبه و جمعه این هفته بیستم و بیست‌ویکم شهریورماه ۱۳۹۹ میهمان برنامه چهل تیکه خواهد شد. او در این برنامه به مرور خاطرات ۴۰‌سال فعالیت هنری خود خواهد پرداخت.

 کتاب‌های «بند به بند؛ مجموعه تمرین برای نی (چپکوک)» و «25 قطعه از استاد فرامرز پایور برای نی» به کوشش سیامک جهانگیری از سوی موسسه فرهنگی-هنری «ماهور» راهی بازار نشر موسیقی شد.

 مارک روفالو، بازیگر مطرح ‌هالیوودی اخیرا به یک گردهمایی محلی مجازی در شهر زادگاه خود یعنی کنوشا واقع در ویسکانسن ملحق شد. این شهر اخیرا محل اعتراض‌ها و درگیری‌های نژادی بسیاری بوده و رئیس‌جمهوری  آمریکا هم به آن سفر کرده است.

 کتاب «همراهی تا بهشت» به روایت داستان‌گونه از زندگی ۱۲۸کارمند شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌پردازد. این کتاب را نشر شاهد روانه بازار نشر کرده است. این کتاب نوشته حسین نصراله زنجانی به زندگی‌نامه کارمندان شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌پردازد.ررررر


تعداد بازدید :  434