شماره ۲۰۵۸ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
هدف‌گذاری مالک متمول و تراکتور برای آینده‌ای بهتر
رویای کهکشانی‌ها بالاخره محقق شد

[شهروند] قهرمانی تراکتور در جام حذفی اتفاقی ویژه است؛ تیمی که به واسطه حمایت مردم آذربایجان و هواداران پرشورش طی سال‌های گذشته در فوتبال ایران به یک قطب تبدیل شده در پایان دومین فصلی که با مالکیت محمدرضا زنوزی به کارش ادامه می‌دهد جام قهرمانی را به آغوش کشید. جامی که مرهمی روی زخم‌های چند ساله هواداران این تیم و پلی برای رسیدن به آینده‌ای درخشان‌تر بود.
کهکشانی‌ها بالاخره قهرمان شدند
قبل از لیگ هجدهم زمانی که مالکیت باشگاه تراکتور از سوی سپاه پاسداران به محمدرضا زنوزی واگذار شد، این مرد متمول آذربایجانی سعی کرد با هزینه‌های هنگفت تیمی قدرتمند را آماده حضور در مسابقات کند. او طی دو فصل گذشته هزینه بسیار زیادی برای جذب ستاره‌های گرانقیمت و مربیان خارجی بزرگ  و شور و هیجان خاصی را در بین طرفداران ایجاد کرد. هوادارانی که سال‌ها از نابسامانی‌های تیم‌شان ناراحت بودند با اقدامات زنوزی بار دیگر امیدوار شده و توانستند روزهای نسبتا خوبی را ببینند. اگرچه تراکتور طی دو فصل گذشته تغییرات زیادی را روی نیمکت خود داشت و حواشی متعددی را نیز تجربه کرد، اما درنهایت کسب عنوان قهرمانی جام حذفی برگ زرینی در تاریخ این باشگاه است. تیم کهکشانی تبریز که در رأس کادر بازیکنانش مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی 3 ستاره تیم‌ملی را در اختیار داشت اما درنهایت نه با جان توشاک و مصطفی دنیزلی و سایر خارجی‌ها که با یک مربی بومی به نام ساکت الهامی جام قهرمانی لیگ را به دست آورد. الهامی اگر چه تجربه خاصی در امر سرمربیگری نداشت و همواره به علت رفتارهای عجیب و غریبش مورد سرزنش قرار گرفته اما به ‌هر حال دومین جام تاریخ را به هواداران تراکتور هدیه داد و این اتفاق بزرگی برایش است.
آینده‌ای که از آن تراکتور است
بی‌تردید زنوزی طی دو فصلی که مالکیت تراکتور را بر عهده داشته اشتباه‌های زیادی را هم مرتکب شده اما او حالا نشان داده که تجربه بیشتری در امر باشگاهداری دارد. اینکه طاقت زنوزی در روزهایی که تراکتور در لیگ نتیجه نمی‌گرفت تمام نشد و الهامی را حفظ کرد باعث شد تا حاشیه‌های تیم کمتر شود و درنهایت سرخپوشان با کسب جام قهرمانی حذفی به آینده امیدوارتر شدند. اگر چه احتمال دارد روی نیمکت تراکتور تغییراتی را شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد با تجربه که زنوزی و همکارانش به دست آورده‌اند، آنها می‌توانند برای فصل سوم حضورشان هم تیم خوبی را ببندند و حتی برای نخستین قهرمانی تاریخ در لیگ هم گام بزرگی بردارند؛ خصوصا حالا که مالک تراکتور هم روحیه خوبی گرفته و اینکه پدر زنوزی در جشن قهرمانی همچون یک جوان جام را بالای سر می‌برد، نشان از امیدواری آنها به آینده دارد.


تعداد بازدید :  238