شماره ۲۰۵۸ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

108٪  افزایش قیمت برنج وارداتی
روند صعودی قیمت برنج وارداتی در مرداد امسال نیز ادامه داشته و تا بیش از ۱۰۰‌درصد نسبت به پارسال گران‌تر شده است، افزایش قیمت این محصول عمدتا تحت‌تأثیر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و همچنین دپوی آن در گمرک به دلیل مشکلات ارزی قرار دارد.به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار از تغییر قیمت برنج‌های وارداتی و البته برنج‌های ایرانی نشان می‌دهد که در مردادماه‌ سال‌جاری هرکیلو برنج خارجی به‌طور متوسط بیش از ۱۸‌هزار تومان فروش رفته است که این رقم در مقایسه با مردادماه‌ سال گذشته که حدود 8۶۰۰ تومان بوده است، تا ۱۰۸‌درصد افزایش قیمت دارد. برنج وارداتی در فاصله تیر تا مردادماه نیز نسبت به قیمت ۱۶‌هزار و ۴۰۰ تومانی بیش از ۱۰‌درصد گران شده است.

70٪  جهش تولید آلومینیوم
تولید شمش آلومینیوم در پنج‌ماه نخست سال ۹۹ با رشد ۷۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. به گزارش ایمیدرو، با توجه به هدف‌گذاری تولید این فلز استراتژیک در برنامه‌های توسعه کشور، تولید این محصول از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه در واحدهای آلومینیوم‌سازی، حدود 175هزارتن بوده که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد تولید 70درصدی این محصول دارد.تولید این محصول به تفکیک واحدهای تولیدکننده آلومینیوم در کشور شامل شرکت آلومینیوم ایران با تولید بیش از 80هزارتن رشدی معادل 6درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. این رقم برای شرکت المهدی وهرمزال بیش از 66 هزارتن با رشدی معادل 160درصد است.

10 میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شد
تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که در پنج‌ماه ابتدایی سال‌جاری ۱۰میلیون تن کالاهای اساسی وارد ایران شده است. به گزارش ایلنا، مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اظهار داشت: «تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان امروز در شرایط سخت تحریم‌ها فعالیت می‌کنند و بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات پیچیده و متناقض به موضوع تحریم‌ها مشکلات را تشدید کرده اما در گمرک با همه توان در راستای کاهش مشکلات این حوزه قدم برمی‌داریم.»او افزود: «اگر زحمات و تلاش‌های فعالان اقتصادی در این زمینه نبود، با وجود تحریم‌ها دشمنان به اهداف خود می‌رسیدند و این موفقیت حاصل همت بلند مردم و فعالان این حوزه است که سبب برهم‌زدن معاملات غرب شده و با توجه به وعده خداوند در قرآن در آینده نزدیک سختی‌ها به گشایش تبدیل می‌شود.»

 


تعداد بازدید :  220