شماره ۲۰۵۷ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

 محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان از برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم در سینماهای کشور از آبان‌ امسال خبر داد.

 امیر صدیق از مدیران بنیاد فرهنگی، هنری رودکی از بهسازی و ترمیم جایگاه تماشاگران و به‌روزرسانی سیستم صوتی «تالار وحدت» طی روزهای اخیر خبر داد.

 رئیس کن و برتران تاورنیه کارگردان نامدار فرانسوی در حمایت از سینماها نامه‌ای سرگشاده نوشتند و یادآوری کردند که سینما هنوز هست. آدام درایور قرارداد بازی در فیلمی علمی-‌تخیلی برای سونی پیکچرز را امضا کرد. این فیلم با نام «۶۵» به وسیله نویسندگان فیلم ترسناک «یک جای کاملا ساکت» یعنی اسکات بِک و برایان وودز نوشته و کارگردانی می‌شود. بِک و وودز همچنین از تهیه‌کنندگان این فیلم خواهند بود. استودیو چیزی از داستان فیلم را آشکار نساخته و قرار است ساخت آن را به‌زودی شروع کند.
آدام درایور ماه ژانویه از نامزدهای کسب اسکار بهترین بازیگر برای نقش‌آفرینی در «داستان ازدواج» ساخته نوا بامباک بود. او نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را هم برای فیلم «بلک‌کلنزمن» یا «کوکلاکس کلن سیاه» ساخته اسپایک لی برای ایفای نقش یک پلیس کسب کرده بود.

 با گذشت بیش از ۲۰ روز از برگزاری انتخابات پانزدهمین دوره هیأت‌مدیره «خانه سینما» و طرح برخی ابهامات درباره آن، سازمان سینمایی هنوز فرآیند قانونی برگزاری این انتخابات را تأیید نکرده است.

 مجوز انتشار ۵ تک‌آهنگ با مضمون عاشورایی از سوی واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی صادر شد. واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی در هفته‌های اخیر مجوز پنج تک‌آهنگ و ۲۳ آوای پیشواز عاشورایی و مذهبی را صادر کرد. قطعات «لبیک یا حسین»، «در وصالت چه را بیاموزم» و «یا حسین» ازجمله قطعاتی هستند که مجوز انتشار گرفتند.

 جولین مور به گروه بازیگران «اوان هنسن عزیز» پیوست تا در نقش ‌هایدی هنسن مادر اوان هنسن جلوی دوربین برود. این فیلم که برای یونیورسال پیکچرز ساخته می‌شود برمبنای نمایشی موزیکال و برنده جایزه تونی به همین نام که‌ سال ۲۰۱۶ در برادوی روی صحنه رفت، شکل می‌گیرد. داستان فیلم درباره یک پسر دبیرستانی دچار اضطراب اجتماعی است که پس از آنکه خانواده یکی از همکلاسی‌ها به اشتباه نامه او را به جای نامه پسرشان که خودکشی کرده می‌گیرند، دچار مجموعه‌ای از دروغ‌ها می‌شود. یونیورسال امتیاز ساخت فیلم بلندی از این نمایشنامه را ‌سال ۲۰۱۸ به دست آورد. این فیلم را استفن چبوسکی کارگردانی می‌کند و استیون لویسنون که نویسنده نمایشنامه موزیکال نیز بود، نویسنده فیملنامه آن است.

 پیرس برازنان در فیلمی با عنوان «‌آخرین تفنگدار» به کارگردانی تیری لوان، سازنده «میکیبو و من» بازی می‌کند. این فیلم که با الهام از یک داستان واقعی ساخته می‌شود برازنان را در نقش شخصیتی به نام آرتی کرافورد تصویر می‌کند. او از کهنه‌سربازهای جنگ دوم جهانی است و در شمال ایرلند در یک خانه سالمندان زندگی می‌کند. او که به‌تازگی همسرش را از دست داده در هفتادوپنجمین سالگرد پیاده‌سازی نیرو در نرماندی که به‌ عنوان «روز D» به یاد آورده می‌شود، تصمیم می‌گیرد از این خانه فرار کند و سفری را تا فرانسه انجام دهد تا برای آخرین‌بار نسبت به این رویداد ادای احترام به جای آورد. این فیلم که با بودجه «سینمای ایرلند شمالی» ساخته می‌شود، بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم کوین فیتزپاتریک شکل می‌گیرد.

 فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی در سه شاخه بهترین بازیگر مرد، فیلمنامه و موسیقی متن نامزد کسب جایزه از جشنواره فیلم «ایمجین ایندیا» در کشور اسپانیا شد. یلم «قصر شیرین» در شاخه‌های بهترین بازیگر مرد (حامد بهداد)، بهترین فیلمنامه (محسن قرایی و محمد داودی) و بهترین موسیقی متن (امین هنرمند) نامزد دریافت جایزه است.

 مسعود مهرابی مورخ سینما و صاحب امتیاز مجله «فیلم» روز دوازدهم شهریور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد، مقبره‌اش در همسایگی خسرو سینایی و محمدعلی کشاورز است؛ ازجمله حاضران می‌توان از فرهاد توحیدی، هوشنگ گلمکانی، عباس یاری، امیر اثباتی، فرامرز روشنایی، سیف‌الله صمدیان، محمدرضا دلپاک، محمود گبرلو و... نام برد. جهانبخش نورایی، هوشنگ گلمکانی، فرهاد توحیدی، پویا مهرابی (پسرش)، عباس یاری، ذرقانی مدیر مسئول صنعت حمل و نقل، شاهین شجری کهن و... ازجمله سخنران این برنامه بودند. در این برنامه  همکاران مسعود مهرابی تأکید کردند که راه او را ادامه می‌دهند و تأکیدشان بر انتشار مجله فیلم است.

 نماهنگ سه‌زبانه «ظهر غیرت» به مناسبت محرم‌الحرام ۱۴۴۲ منتشر شد. به گزارش ایسنا، این نماهنگ با اشعاری از علی محمد مودب (فارسی)، بیت‌الله جعفری (عربی) و وهاب ابراهیمی (انگلیسی) با خوانندگی حمید خزاعی ( فارسی)، عبدالرضا هدایتی (عربی) و وهاب ابراهیمی ( انگلیسی) اجرا شده است. آهنگسازی این اثر به عهده حسین پارسایی‌فر و تنظیم این اثر در سبک ارکسترال ـ پاپ  به عهده علی مهربانی بوده است.

 پنجمین فصل از برنامه‌ تلویزیونی «کتاب‌‌باز» با اجرای سروش صحت، از شنبه‌ هفته‌ آینده، با تفاوت‌هایی نسبت به فصل‌های پیشین به روی آنتن خواهد رفت. این فصل از برنامه‌ «کتاب‌باز»‌ هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ در شبکه‌ نسیم پخش و روز بعد در ساعات یک، ۸ و۳۰ دقیقه و ۱۴ بازپخش می‌شود.
احسان عبدی‌پور قرار است در فصل جدید از این برنامه برای هر قسمت یک آیتم جداگانه داشته باشد.
عبدی‌پور که کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی «افسانه ۹۸»، «توریست» و «همسنگار» را در کارنامه‌اش دارد و فیلم سینمایی «پاپ» نیز ساخته‌ اوست، در دی ماه‌ سال گذشته به‌ عنوان میهمان در برنامه سروش صحت حاضر شده بود.

 نمایش «فصل گربه آبی ست» به کارگردانی شبنم قلی‌خانی از دوازدهم تا بیست‌وهشتم شهریور ساعت ۱۹ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود.


تعداد بازدید :  579