شماره ۲۰۵۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

  «ماه، صدا، سنتور» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشرشده در فرآیند فروش محصولات موسیقی ایران است که در قالب سه مجموعه «ابوعطا»، «بیات ترک- افشاری» و «اصفهان» با هنرمندی پدرام جوادزاده و نوید توسلی پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

 مجدالدین معلمی، معاون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن اشاره به اهداف و دستاوردهای پویش «سوره اشک» در دهه اول محرم از استمرار این پویش برای تولید اثر در سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

 محمدرضا مالکی از امروز نمایش «زندگی در لانگ‌شات یا مرگ در کلوزاپ» را در سالن تئاتر آموزشگاه امین حیایی اجرا می‌کند. این نمایش قصه رضاست؛ یک عاشق سینما که در خیاط‌خانه‌ای کار می‌کند و بعد از مدت‌ها فراخوانی برای آزمون بازیگری به دستش می‌رسد و متوجه می‌شود این فراخوان از سوی یکی از دوستان دوره کودکی‌اش منتشر شده که حالا تهیه‌کننده سینما شده ولی رضا همچنان یک هنرور است. او در آزمون شرکت می‌کند و این آغاز ماجراست.

 مجموعه تلویزیونی «سرزده» به کارگردانی بهادر اسدی از چهارشنبه، دوازدهم شهریور از شبکه یک به نمایش درمی‌آید. داستان این ملودرام و پلیسی ارتباط و تقابل بین دو شخصیت مثبت و منفی را نشان می‌دهد. رضا و اصلان از کودکی در یک محله و با هم بزرگ شده‌اند و از همان سن به ورزش کشتی چوخه مشغول بودند. در ادامه رضا این روزها پلیس موفقی شده و اصلان به‌ عنوان شخصیت منفی نقطه مقابل او دزدی می‌کند. مجموعه تلویزیونی «سرزده» در ۹ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید شده است که هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

 همزمان با هفته سوم ماه محرم «تالار وحدت» میزبان موسیقی-نمایش «علمدار» با تهیه‌کنندگی افتخاری پرویز پرستویی خواهد بود؛ اجرایی خیریه که با هدف کمک به محرومان مناطق مختلف کشور، روی صحنه می‌رود.
پوئم سمفونی «علمدار» به وسیله پوریا خادم نوشته و اجرا شده است. این پوئم سمفونی روایتگر روز آخر زندگی حضرت عباس(ع)، علمدار سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) است و شامل چندین بخش ازجمله «ماهِ میان»، «آبِ ممنوعه»، «دشت سوزان»، «در راه فرات»، «شرمِ آب»، «نبرد»، «عَلَمْ بر خاک»، «مرثیه»، «شروه‌خوانی» و «سپاه بی‌سردار» است. پوئم سمفونی «علمدار» قرار است با رهبری بردیا کیارس و در قالب یک موسیقی-نمایش برخوردار از حرکات فرم و روایت، با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه خیریه «خادمین علی بن ابیطالب (ع)» در هفته سوم ماه محرم در تالار وحدت اجرا شود.

 «چنینگ تیتوم» بازیگر آمریکایی نخستین کتاب خود را در ژانر کودک با عنوان «تنها درخشش جهان» در حالی به چاپ می‌رساند که این اثر را پیشکشی برای دختر هفت‌ساله‌اش عنوان کرده است. این هنرپیشه خبر انتشار این کتاب را روز دوشنبه در صفحه رسمی اینستاگرامش اعلام کرد. او در پیامی نوشته است:   «درباره شما نمی‌دانم اما شرایط در دوران قرنطینه برای من تا حدی عجیب و غریب بود. من تصادفا از اتاق دختر هفت‌ساله‌ام سردرآوردم و درنهایت با کودک درونم مواجه شدم. بنابراین این چیزی بود که برای دختر کوچکم خلق کردم.»
این کتاب داستان دختر کوچکی به نام «الا» را روایت می‌کند که به چیزهای براق و درخشان علاقه دارد و برای اینکه در مدرسه کفش‌های براق می‌پوشد مورد تمسخر دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اما پدرش به او درس‌هایی درباره اینکه چطور خودش را دوست داشته باشد می‌آموزد.

 یک نمایشگاه گروهی به نام «کووید ـ ۱۹» در گالری هنر طهران برگزار خواهد شد. نمایشگاه گروهی «کووید ـ۱۹» با آثار هنرمندانی چون أدل رودریگ (تصویرسازی)، علیرضا پاکدل (کاریکاتور)، مریم سعیدپور (عکاسی)، کوثر پلنگی (نقاشی)، علی خالق (مفهومی)، بهناز محمدهادی (مجسمه) و ماریو فونتس (پوستر) برگزار می‌شود.
بازدید از این نمایشگاه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمعه، چهاردهم شهریور ماه، آغاز می‌شود.

 نمایش «سوء تفاهم» به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی نیما ذاکر از  شانزدهم شهریور تا چهارم مهر در خانه نمایش «دا» به صحنه می‌رود.

 بعد از درگذشت ناگهانی مرحوم سیروس گرجستانی سناریوهای مختلفی برای ادامه این نقش در سریال «شرم» مطرح شد که با توجه به اثرگذاری نقش و ناممکن‌بودن حذف آن، تصمیم به جایگزینی یک بازیگر برای ادامه این نقش شد که بعد از رایزنی‌های صورت‌گرفته، سیاوش طهمورث در سریال «شرم» جایگزین مرحوم گرجستانی شد.

 حسن انصاری ملقب به «امرو هیچستانی» شاعر، نویسنده و طنزپرداز دشتستانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. از این هنرمند یک مجموعه شعر طنز با عنوان «مطبوعاتی‌های نامطبوع من» منتشر شده است؛ همچنین از او متن‌های طنز و مقالاتی ادبی و اجتماعی منتشر شده است.

  فیلم کوتاه «تردید» به نویسندگی و کارگردانی علی تصدیقی با بازی پژمان جمشیدی، نیلوفر کوخانی و شهرام شریعت در جشنواره بین‌المللی فیلم بالی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های سالانه کشور اندونزی پذیرفته شد.

  فیلمبرداری فیلم سینمایی بابا سیبیلو به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و کارگردانی ادوین خاچیکیان در تهران به پایان رسید.

  آرنولد شوارتزنگر بازیگر فیلم‌های اکشن قراردادی امضا کرده تا هم نقش اصلی و هم تهیه‌کننده اجرایی یک سریال جاسوسی شود. این سریال که هر اپیزودش یک ساعت است، برای اسکای‌دنس ساخته می‌شود. شوارتزنگر با امضای این قرارداد اولین تجربه تلویزیونی‌اش را به سوابقش می‌افزاید. از این سریال به ‌عنوان یک ماجرای جاسوسی جهانی یاد شده که یک پدر و دختر در مرکز داستان جای دارند. در حالی ‌که شوارتزنگر در نقش پدر ظاهر می‌شود هنوز بازیگر دختر انتخاب نشده است.

  سینمای سوییس نماینده سینمای خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرد. این فیلم به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند» با بازی «نینا هوس» و «لارس اردینگر»، روایتگر داستان برادر و خواهری است که ابتلای یکی از آنها به بیماری سرطان، روابط‌شان را دوباره پیوند می‌زند. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را امسال در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و قرار است اوایل سپتامبر در سوییس و پس از آن در آلمان و اتریش اکران شود.


تعداد بازدید :  348