شماره ۲۰۵۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
اختلافات بارسلونا و فوق ستاره آرژانتینی به اوج رسید
لیونل مسی در چالش 700‌میلیون یورویی!

[شهروند] شاید کمتر کسی تصور می‌کرد لیونل مسی بدین شکل تصمیم به جدایی از بارسلونا بگیرد، اما این فوق ستاره آرژانتینی این روزها با سکوت خود نشان می‌دهد که تصمیمش را برای ترک کاتالونیا گرفته است. یوونتوس، منچسترسیتی، اینتر، منچستریونایتد و... در صف خرید لیونل مسی هستند که در 33سالگی قصد دارد خودش را در چالش جدیدی قرار دهد، اما آیا بارسلونا اجازه چنین کاری را خواهد داد؟ جوزپ بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا که گویا اصلی‌ترین دلیل جدایی مسی است، شدیدا مقابل خواسته مسی ایستادگی کرده و حتی به پدر این ستاره آرژانتینی اعلام کرده که برای مذاکره به بارسلون نرود، چون او حاضر به مذاکره در این خصوص نیست.
700‌میلیون یورو برای خرید مسی؟!
با اینکه لیونل مسی و پدرش معتقدند او طبق قراردادی که با بارسلونا منعقد کرده بود، تا ماه ژوئن 2020 درصورت جدایی باید به این باشگاه مبلغی را بابت پیوستن به تیم دیگری می‌پرداخت، اما بارسلونا اعتقاد دارد این بند از قرارداد مسی همچنان فعال است و این بازیکن درصورتی که بخواهد به تیم دیگری برود، باید 700‌میلیون یورو به باشگاه پرداخت کند! تاکنون گران‌ترین انتقال در فوتبال جهان به نام نیمار ثبت شده که با قیمت 222‌میلیون یورو از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن رفت، اما عددی که بارسا برای مسی طلب کرده، یک رقم غیرقابل تصور به نظر می‌رسد. جالب اینکه سازمان لالیگا هم این ادعای بارسلونا را تأیید کرده؛ موضوعی که باعث عقب‌نشینی مشتریان مسی شده است. بعید است باشگاهی حاضر شود برای خرید لیونل مسی آن‌هم در 33سالگی چنین مبلغی را پرداخت کند؛‌ اگرچه فعلا یک راه برای جدایی فوق ستاره آرژانتینی هست. طبق ادعای اسپورت، لیونل مسی درصورت اصرار به جدایی از بارسا از سوی فیفا مجوز لازم را دریافت خواهد کرد و سپس کار او با بارسا به جدل قضائی کشیده خواهد شد.
غیبت در تمرینات؛ مقصد کجاست؟
حاضرنشدن لیونل مسی در تمرینات بارسلونا و تست PCR‌ این تیم نشان داد که این بازیکن تصمیم قطعی خود را برای جدایی از آبی اناری بعد از یک فصل کابوس‌وار گرفته،‌ اما حالا بحث‌های زیادی پیرامون مقصد بعدی این بازیکن وجود دارد. بسیاری منچسترسیتی را به واسطه حضور پپ گواردیولا روی نیمکت خود، محتمل‌ترین مقصد بعدی مسی می‌دانند. البته در این میان یک اظهارنظر عجیب هم درباره رفتن مسی به منچستر منتشر شده است. اسکیل دانخلو بازیکن آرژانتینی سابق سیتی به مسی توصیه کرد به منچسترسیتی نرود، چون در منچستر همیشه باران می‌بارد و خانه‌ها یک شکل هستند؛ شهری کاملا متفاوت با بارسلونای خوش آب و هوا! از سوی دیگر، توتو مرکاتو ایتالیا مدعی شد که لیونل مسی درصورت انتقال به سری‌آ، حضور در یوونتوس را به اینتر ترجیح می‌دهد؛ اتفاقی که بازی‌کردن مسی و رونالدو را در کنار هم رقم خواهد زد؛ سناریویی هیجان‌انگیز برای دنیای فوتبال. تیم‌های دیگری نظیر منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن هم جزو مشتریان لیونل مسی هستند، اما باید دید فوق ستاره آرژانتینی که از دوره نوجوانی در بارسلونا بوده، حالا کدام باشگاه را برای ادامه بازی انتخاب می‌کند.


تعداد بازدید :  334