شماره ۲۰۵۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

  پویا سعیدی از کارگردانان نمایش تحسین‌شده «لانچر ۵» از احتمال اجرای مجدد این اثر در پاییز خبر داد و عنوان کرد فعلا از تئاتر فاصله گرفته و مشغول نگارش سریالی برای پخش از شبکه نمایش خانگی است.

  انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر که پخش جهانی آن پیش از این در بیش از ۳۲کشور جهان همچون آمریکا، روسیه، هند، اسپانیا و… آغاز شده بود، از روز دوشنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۹ اکران آنلاین می‌شود. علاقه‌مندان به سینما می‌توانند با تهیه بلیت از طریق سامانه آپرا به‌صورت آنلاین این فیلم را ببینند.

  سیلوستر استالونه اعلام کرد دارد روی تدوین جدید «راکی ۴» در سالگرد اکران آن‌ که بیست‌وهفتم نوامبر (هفتم آذر) است، کار می‌کند. او نوشته در سی‌وپنجمین سالگرد اکران «راکی ۴» تدوین جدیدی از آن را که توسط خودش انجام شده است، ارایه‌می‌کند. او همچنین از استودیو ام‌جی‌ام تشکر کرده که این فرصت را به او داده است تا دست به این کار بزند. استالونه همچنین گفته روبات پائولی را که در دهه ۱۹۸۰ کمی هم عجیب‌وغریب بود، از فیلم حذف می‌کند.  این فیلم ‌سال ۱۹۸۵ موفقیت بزرگی بود و دلف لاندگرن را به مخاطبان معرفی کرد که در نقش ایوان دراگو ظاهر شد که بوکس‌بازی قَدر و جوان از جماهیر شوروی بود. این فیلم در ضمن آخرین باری است که کارل ویترز در مجموعه ظاهر شد.

  دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد که تا هفته آینده بخشی از فراخوان این دوره از جشنواره اعلام خواهد شد. حسین مسافر آستانه همچنین احتمال داد جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر به دلیل شرایط کرونایی بخش بین‌الملل نداشته باشد.

  آلبوم مذهبی مناسبتی «گلچین» ساخته‌هایی از محمد میرزمانی، فریدون شهبازیان، شهریار فریوسفی و مجید اخشابی همراه با صدای محمد اصفهانی را در خود دارد. «گلچین» نام آلبومی است که محمد اصفهانی در سال‌های میانی دهه ۷۰ به همت شرکت سروش در رثای امام حسین(ع) و یاران باوفایش تولید کرده است.

  مجموعه تلویزیونی «مدار صفر درجه» ساخته حسن فتحی به جدول پخش شبکه یک سیما افزوده شد. این سریال هر روز حوالی ساعت ۱۷ پخش و ساعت ۲ بامداد روز بعد بازپخش می‌شود.

  فیلم «هشتصد» با فروش ۶۹‌میلیون دلاری در سینمای چین در دومین هفته اکران، مجموع فروش جهانی خود را به‌عنوان اولین فیلم در ‌سال ۲۰۲۰ به ۳۰۰‌میلیون دلار رساند و فیلم «Tenet» ساخته جدید «کریستوفر نولان» هم با ادامه اکران بین‌المللی خود در ۴۱ کشور تاکنون بالغ بر ۵۳‌میلیون دلار فروخته است.

  نمایش «سون سی» به کارگردانی مجتبی راوش از روز چهارشنبه (دوازدهم شهریور ماه) در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود. این نمایش پس از دریافت جوایز متعدد از هر دو جشنواره استان «فارس» و «اهواز» در زمینه‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور، در شیراز روی صحنه رفت.

  چاپ تازه نمایشنامه «تراژدی قیصر» نوشته ویلیام شکسپیر با ترجمه فرنگیس شادمان منتشر شد. این کتاب در ۱۷۰ صفحه و با قیمت ۱۷هزار تومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی برای هفتمین نوبت منتشر شده است. در معرفی ناشر از کتاب «تراژدی قیصر» آمده است: «این کتاب نخستین تراژدی بزرگ شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس شهیر انگلستان به شمار می‌رود.»

  فیلم «وداع» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محبیان روی میز تدوین قرار گرفت. محبیان دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی دانشکده هنر و معماری بوده که تاکنون چندین فیلم کوتاه دیگر را نیز تولید کرده است. «پرواز»، «صدای سکوت»، «پایین آمدن»، «تاسیان» و «سایه» ازجمله این آثار به شمار می‌آیند. در خلاصه داستان «وداع» آمده است: «پیرمرد تلاش دارد تا مراقب همسرش باشد...»

  مستند جدید تایلور نوروود با عنوان «آرزوی رابین» که قرار است اول سپتامبر منتشر شود، آخرین روزهای زندگی رابین ویلیامز را به تصویر می‌کشد. دوستان نزدیک، همسایه‌ها و همسرش سوزان اشنایدر ویلیامز داستان یک مرد و درگیری‌اش با یک بیماری وحشتناک را پیش از مرگی تعریف می‌کنند که دنیا را شوکه کرد.


تعداد بازدید :  295