شماره ۲۰۵۲ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

کشف بزرگ‌ترین محموله سرقتی پودر آلومینیوم در بندر امام(ره)
بزرگ‌ترین محموله سرقتی پودر آلومینیوم به وزن ۲۷ تن در بندر امام(ره) کشف شد.
سرهنگ «جعفر اطمانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری با اعلام خبر کشف بزرگ‌ترین محموله سرقتی گفت: «در پی گزارش فعالان اقتصادی درخصوص احتمال کسری بار و سرقت محموله‌های وارداتی از انبار‌های بنادر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران یگان حفاظت بندر امام(ره) خوزستان قرار گرفت.»
فرمانده یگان حفاظت از بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری گفت: «در تحقیقات تکمیلی مشخص شد تعدادی از رانندگان کامیون‌های باری با هماهنگی برخی کارکنان فعال در زمینه واردات و صادرات کالا پس از طی تمامی مراحل مربوط به خروج کالا از گمرک به شیوه اضافه بار اقدام به سرقت از محموله‌ها می‌کنند. با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از مأموران زبده یگان حفاظت بنادر و دریانوردی به منظور شناسایی و دستگیری سارقان تشکیل و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی با هماهنگی مقامات قضائی در یک اقدام غافلگیرانه سه دستگاه کامیون را شناسایی و توقیف کردند. با انجام باسکول مجدد و مطابقت وزن محموله با اسناد و مدارک مربوط محرز شد که هر کامیون ۹ تن بار اضافه و در مجموع ۲۷ تن بار سرقتی از نوع پودر آلومینیوم دارند که کشف شد. در این رابطه سه‌نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند، همچنین پیگیری لازم برای دستگیری سایر همدستان این متهمان ادامه دارد.»


خودکشی دختر آبادانی با شلیک گلوله به سرش
دختر آبادانی که در سناریوی هولناکی با تفنگ کلت‌کمری به سر خودش شلیک کرده بود، زنده ماند و به بیمارستان منتقل شد.
روز پنجشنبه سی‌ام مرداد امسال، مأموران پلیس آبادان در جریان خودکشی دخترجوانی در منطقه امیرآباد آبادان قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
مأموران با حضور در صحنه جرم مشاهده کردند دخترجوانی با یک کلت‌کمری به سر خودش شلیک کرده است و داخل خانه این دخترجوان نیز به هم ریخته است که احتمال می‌رود دخترجوان قبل از شلیک به سرِ خود، داخل خانه با کسی درگیری داشته است.در این مرحله مأموران با بازپرس ویژه قتل تماس گرفتند و درحالی‌ که امدادگران اورژانس در محل حضور یافته بودند، اعلام کردند که دخترجوان به آرامی نفس می‌کشد. خیلی زود این دختر که به زندگی بازگشته بود، به بیمارستان منتقل شد و پزشکان سطح هوشیاری این دخترجوان را ۴ اعلام کردند. بنا بر این گزارش، هنوز علت و انگیزه این خودکشی نافرجام مشخص نشده و تلاش پزشکان برای بهبودی وضع این دختر ادامه دارد.


مرگ ۴۸۵۹ نفر در تصادفات
بیش از ۴‌هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات رانندگی چهار ماه نخست‌سال جاری جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌سال ‏گذشته حدود ۱۶.۷درصد کاهش داشته است.در این مدت استان‌های تهران با 380، فارس با 371 و اصفهان با 310 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 35، کهگیلویه و ‏بویراحمد با 63 و چهار محال و بختیاری با 67 فوتی، کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند‎.همچنین در چهار ماهه ابتدایی امسال، 3‌هزار و 196 نفر در محورهای برون‌شهری، یک‌هزار و 338 نفر در مسیرهای ‏درون‌شهری، 301 نفر در مسیرهای روستایی و 24 نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند که تمام این موارد در ‏مقایسه با مدت مشابه‌سال قبل کاهش نشان می‌دهد‎.در این مدت 89‌هزار و 937 مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 67‌هزار و ‏‏842 نفر مرد و 22‌هزار و 95 نفر زن بودند‎.تعداد مصدومان نیز در مقایسه با مدت مشابه‌سال قبل کاهش 27.7‌درصدی داشته است‎. در تیرماه امسال یک‌هزار و 376 نفر در حوادث رانندگی جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌سال قبل با آمار تلفات ‏یک‌هزار و 679 نفر، 18‌درصد کاهش یافته است.تعداد مصدومان تصادفات نیز که در تیرماه به پزشکی قانونی مراجعه کردند 28‌هزار و 704 نفر گزارش شده که نسبت به مدت ‏مشابه‌سال قبل 20.3‌درصد کمتر شده است‎.‎

 


تعداد بازدید :  441