شماره ۲۰۵۱ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

کیارش قربانی سیم کشی غیرمجاز شد
[شهروند] کودک خردسالی قربانی اتصالی تیر چراغ برق شد. این حادثه یکشنبه شب در حوالی چهارراه خلیج فارس رخ داد. بازرس کشیک جنایی تهران، دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده است. آن طور که شاهدان این ماجرا می گویند، این پسر بچه مشغول بازی با برادرش بود که به طرف تیر چراغ رفت و هنگامی که دستش به آن برخورد کرد، دچار برق گرفتگی شد. ظاهرا اهالی محل برای تامین روشنایی هیات یک انشعاب برق از کابل فشار قوی این دکل برقی گرفته اند و همین موضوع هم باعث اتصالی شده است. پدر این پسر بچه هم درباره این حادثه می گوید:«کابل برقی که از تیربرق کشیده شده بود اتصالی داشت. وقتی کیارش دستش را به میله آهنی گرفت در یک لحظه خشک شد. بچه ام را بغل کردم و او را با موتورسیکلتی به بیمارستان فیاض‌بخش بردم.اما آنجا به من گفتند که پسرم مرده.»


مرگ مرد جوان در آتش‌سوزی خیابان پامنار
[شهروند]  آتش‌سوزی گسترده در خیابان پامنار جان مرد جوانی را گرفت. در این حادثه که یکشنبه شب رخ داد، مأموران آتش‌نشانی در حین عملیات اطفای حریق زوج جوانی که دچار سوختگی شده بودند را از میان شعله‌های آتش بیرون کشیدند. اما شدت جراحات واردشده به ‌حدی بود که مرد جوان پس از چند ساعت در بیمارستان سوانح سوختگی جانش را از دست داد. به دنبال این حادثه بازپرس کشیک قتل تهران دستور بررسی علت حادثه و تحقیقات را از شاهدان این حریق صادر کرد. ساعت حوالی 20 یکشنبه بود که مأموران چند ایستگاه آتش‌نشانی راهی خیابان پامنار شدند. با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که یک ملک قدیمی دچار حریق شده است. آن‌طور که مسئولان آتش‌نشانی می‌گویند، وسعت محل حادثه و شعله‌های سرکش آتش همراه با دود غلیظ کار اطفای حریق را دچار مشکل کرد، با وجود این نیروهای اعزامی از چهار ایستگاه آتش‌نشانی از چند جبهه سعی کردند حریق را مهار کنند. در همین حین نیروهای امدادونجات حاضر در محل حادثه موفق شدند زوج جوانی که داخل یکی از اتاق‌های این ساختمان قدیمی محبوس شده بودند را نجات دهند. شدت سوختگی آنها به‌ حدی بود که بلافاصله عوامل اورژانس آنها را به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل کردند، اما مرد جوان حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه به دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داد. با اطلاع بازپرس جنایی، از این حادثه، تحقیقات از همسر متوفی که از این حادثه جان سالم به در برده بود، آغاز شد. همچنین این مقام قضائی دستور بررسی علت وقوع این حادثه و تحقیقات در خصوص احتمال عمدی‌بودن این حریق را هم با کمک کارشناسان آتش‌نشانی صادر کرد.


حکم جایگزین برای  آزارگر حیوانات ‏
[شهروند] مردی که اقدام به حیوان آزاری کرده بود، با رأی قاضی دادگاه عمومی ‌به خدمات رایگان محیط زیستی محکوم شد‎. پس از ‏انتشار ویدیوی اقدام این متهم در شبکه‌های اجتماعی و جریحه‌دار شدن افکار عمومی به‌ویژه دوستداران محیط‌زیست، پرونده این ‏فرد به مرجع قضائی ارسال شد‎. با صدور حکم جلب حیوان آزار از طریق مرجع قضائی، متخلف دستگیر شد و با توجه به شواهد ‏غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد. با رأی قاضی پرونده، حیوان آزار ملزم به انجام رایگان خدمات محیط زیستی بدل از دوماه ‏حبس شد. گفتنی است؛ با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است‎. ‎بر اساس ‏این قانون، قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به‌عنوان ‏مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.‏


‏ زندگی دوباره 3 بیمار با اهدای عضو
‏  مرد چهل‌ویک‌ساله اناری به سه بیمار نیازمند زندگی می‌بخشد‎.‎ علی حسین زاده سی‌ویکم مرداد به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شد که با اورژانس115 او را به بیمارستان حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) منقل کردند و در بخش  آی‌سی‌یو بستری شد؛    کبد ‏و دوکلیه‌ علی به بیمارستان بوعلی سینای شیراز منتقل شده که در آنجا اهدا می‌شوند.


تعداد بازدید :  435