شماره ۲۰۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

3 ‌میلیون تن نهاده دامی گم نشده است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با تأکید بر  اینکه دو تا سه‌میلیون نهاده گم نشده است و این مسأله را تکذیب‌می‌کنم، گفت: «تفاوتی در مقدار وارد شده و توزیع شده نهاده‌ها وجود دارد، ولی این مقدار سه‌میلیون تن نیست.»
به گزارش ایسنا، مرتضی رضایی در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای تولیدکنندگان  مرغ لاین آرین اظهار کرد: «برای تمام مرغدارانی که مبادرت به جوجه‌ریزی مرغ لاین می‌کنند، تمام نهاده‌ها را به صورت صد‌درصد تأمین می‌کنیم و موافقت‌نامه‌ای  با بانک کشاورزی منعقد شده است که هشت ماه به مبلغ ۲۰۰هزار تومان به‌ازای هر قطعه تسهیلات با سود 6‌درصد در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین تضمین خرید و امکان صادرات برای تولیدات‌شان هم وجود دارد.»
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: «تا‌ سال قبل تمام گله‌های اجداد به کشور وارداتی بود، با اقدامات انجام‌شده امسال ٥٠‌درصد آن در داخل تولید شده و  تا پایان ‌سال ۱۴۰۰ در تولید گله‌های اجداد مرغ گوشتی به خودکفایی در این بخش خواهیم رسید.»
او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دو تا سه‌میلیون تن نهاده‌های دام و طیور در سیستم توزیع گم شده است و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: «دو تا سه‌میلیون نهاده گم نشده است و  آن را تکذیب می‌کنم، تفاوتی در مقدار واردشده و توزیع‌شده نهاده‌ها وجود دارد، ولی این مقدار سه‌میلیون تن نیست.»

5.6 هزار میلیارد  از ذخایر ارزی برای کرونا هزینه شد
طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تاکنون از محل برداشت یک‌میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه‌های کرونا، ۵۶۵۰‌میلیارد تومان پرداخت شده است. در اوایل‌ سال‌جاری و با افزایش هزینه‌های مربوط به کرونا و تبعات اقتصادی آن رئیس‌جمهوری درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی برای جبران بخشی از هزینه‌های وزارت بهداشت و پرداخت بیمه بیکاری را مطرح کرد که درنهایت مقام معظم رهبری نیز با برداشت یک‌میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه‌های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.
بر این اساس، در اواخر اردیبهشت‌ماه بود که بانک مرکزی اولین مرحله از معادل ریالی از محل صندوق توسعه ملی را به حساب خزانه واریز و در اختیار دولت قرار داد. بررسی آخرین وضع پرداختی از محل صندوق توسعه ملی بابت هزینه‌های کرونا از مجوز برداشت یک‌میلیارد دلاری از سازمان برنامه و بودجه، با توضیحی از سوی پوراصغری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به ایسنا همراه بود. به گفته او تاکنون از اعتبارات مربوط به کرونا از محل صندوق توسعه ملی ۵۶۵۰‌میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

 


تعداد بازدید :  332