شماره ۲۰۴۸ | ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
روی خط سینما

        جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو با اهدای جایزه اصلی خود به فیلم «تبعید»، برندگان بیست‌وششمین دوره این جشنواره را معرفی کرد. این دوره از جشنواره سارایوو که به دلیل پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد، مراسم اهدای جوایز خود را نیز به صورت مجازی برگزار کرد. این مراسم به صورت استریم در پلتفرم جشنواره قابل مشاهده بود. در این مراسم ویسار مورینا، کارگردان و نویسنده متولد کوزوو جایزه «قلب سارایوو» را دریافت کرد. نام او از سوی میشل آزانویسیوس کارگردان فرانسوی فیلم «آرتیست» به ‌عنوان رئیس هیأت داوران امسال از خانه‌اش در فرانسه اعلام شد. مورینا با پیامی ویدیویی جایزه‌اش را که شامل مبلغ نقدی ۱۶‌هزار یورویی نیز بود، پذیرفت.

        سیاوش حقیقی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون خدا» که به‌تازگی پروانه نمایش خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده است، از اکران این فیلم به صورت آنلاین خبر داد.

        پروانه نمایش فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی چهارشنبه گذشته در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. این مجوز در حالی صادر شده که سازندگان فیلم در تلاش برای اکران آبان ماه در سینماهای سراسر کشور هستند. در صورت روند نزولی مبتلایان کرونا و مساعدشدن شرایط عمومی این فیلم یکی از گزینه‌های جدی نمایش بعد از ایام محرم و صفر خواهد بود.

        مت ریوز، کارگردان فیلم «بتمن» از لوگوی رسمی و پوستر فیلم  روز پنجشنبه رونمایی کرد. پوستر فیلم را جیم لی طراحی کرده و رابرت پتینسون را در لباس بتمن در فیلم نشان می‌دهد. انتظار می‌رود ریوز که کارگردانی «جنگ برای سیاره میمون‌ها» را پیش‌تر برعهده داشت  اولین تصاویر از فیلم را در رویداد «فن دوم» در روز شنبه در معرض دید عموم بگذارد. نخستین پوستر «بتمن» جدید با پوسترهای «بتمن» دوران مایکل کیتون، کریستین بیل و بن افلک تفاوت دارد. (عکس)

        جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ که امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد با داوری آنلاین برندگان بخش رقابتی این دوره خود را معرفی کرد. فیلم ژنگ لو ژینیوان با عنوان «کلود در اتاقش» و «این یک مراسم سوگواری نیست، رستاخیر است» ساخته لموهنگ جرمیا موسس به‌ عنوان بهترین فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ انتخاب شدند. این دو فیلم در بخش بهترین بازیگر زن نیز موفق به کسب جایزه شدند و جین جینگ برای «کلود در اتاقش» در بخش رقابتی سینمای جوان (به زبان چینی) به‌ عنوان برنده انتخاب شد و مری توالا ملونگو نیز در بخش رقابتی سینمای جوان برای «این یک خاکسپاری نیست، رستاخیر است» جایزه برد.


تعداد بازدید :  427