شماره ۲۰۴۸ | ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور
صفحه را ببند
تاج: من بی‌کفایت نیستم!
دفاعیه عجیب رئیس مستعفی بعد از فاجعه ویلموتس

[شهروند] بعد از محکومیت فدراسیون فوتبال به پرداخت 6‌میلیون و 200‌هزار یورو در وجه مارک ویلموتس با حکم فیفا‌، فوتبال ایران روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند و مدیران فدراسیون فوتبال در آستانه دادگاهی‌شدن هستند. انتقادها به مهدی تاج هم به قدری زیاد بود که رئیس سابق فدراسیون فوتبال در تاریه‌ترین مصاحبه خود با رسانه‌های اینترنتی توضیحاتی پیرامون مشکلات به وجود آمده ارایه داد که مهم‌ترین جملات او را در زیر می‌خوانید:  
- اینکه یک مجری تلویزیونی بارها می‌گوید هیأت رئیسه بی‌کفایت فدراسیون فوتبال، این جرم است. من بی‌کفایت نیستم. بی‌کفایت آن مجری است که برنامه‌ای با سه‌میلیون اس‌ام‌اس را به برنامه‌ای با 300 تا 400‌هزار بیننده تبدیل کرده است.
- بیش از 20 نامه به فیفا درباره ویلموتس ارایه داده‌ایم و با ادله و اسنادی که موجود است، معتقدم که باید یک اتحاد ملی شکل‌بگیرد تا این رأی در فیفا شکسته شود، چون فوتبال ایران نباید این پول را به ویلموتس بدهد.
- درباره دلیل محکومیت ایران حرف‌وحدیث‌های زیادی وجود دارد، اما حقیقت این است که ویلموتس روی پرونده قانون بدون تبصره فیفا که می‌گوید اگر یک مربی در مدت دو ماه نتواند حقوق خود را دریافت کند، می‌‌تواند کل پولش را بگیرد، ایران را محکوم کرده است.
-ویلموتس قبل از بازی با عراق از ما دو‌میلیون یورو در ترکیه گرفت و اسناد و مدارک تأیید این کار را هم در اختیار داریم، سپس بعد از بازی با عراق دیگر ایران نیامد و ما به فیفا چند نامه فرستادیم که قرارداد پابرجاست و ایشان را می‌خواهیم و به تعهداتش عمل نکرده است. به همین علت امیدواری بسیار زیادی داریم که بتوانیم رأی را در دادگاه cas  بشکنیم، چون ویلموتس وقتی آمد روی نیمکت نشست، یعنی دیگر فسخ قراردادش منتفی شده است.
- من خودم فکر هر چیزی را می‌کردم جز اینکه ویلموتس بتواند تمام رقم ادعا شده را از فیفا حکم بگیرد. این 6.2‌میلیون یورو نباید به ویلموتس پرداخت شود و باید با استخدام یک تیم حقوقی قوی و مناسب پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش ببریم. من این نوید را به مردم می‌دهم که امید زیادی داریم که این رأی تغییرکند.
- قبول دارم که انتخاب ویلموتس اشتباهی بود که فدراسیون فوتبال انجام داد و حتی اگر لوپتگی را با قیمت بالاتر می‌آوردیم بهتر بود. رنار هم قبول کرده بود بعد از مسابقات جام ملت‌های آفریقا به ایران بیاید و اگر تا مسابقات انتخابی جام‌جهانی شروع‌می‌شد و مربی نداشتیم، آن وقت همه می‌گفتند بی‌لیاقت هستیم، پس مجبور شدیم که ویلموتس را سرمربی کنیم.
- شایعه بازداشت پسر بزرگ بنده یا احضار او به دادگاه به هیچ عنوان صحت ندارد و علی و وحید پسران من در کار دیگری با هم مشغول هستند و هیچ ارتباطی به فوتبال ندارند. شایعاتی درباره پرونده قضائی فرزند من منتشر شد که باید بگویم از بیخ و بن کذب است.
- وکلای ویلموتس در نامه‌هایی که به فدراسیون فوتبال فرستادند، تأکید داشتند که پرداخت‌نشدن پول به دلیل تحریم‌های بانکی مورد قبول آنها نیست. ما حقوق کی‌روش و سایر مربیان را از فیفا پرداخت می‌کردیم و مشکلی وجود نداشت، اما از یک جایی به بعد دیگر فیفا قبول نکرد که به این شکل پول‌ها را پرداخت کند.
- طبق آخرین گزارش رسمی که به بنده ارایه داده‌اند، باید بگویم که فدراسیون فوتبال حدود 7.5‌میلیون دلار از فیفا طلب دارد.
- ستاد مبارزه با تحریم که چندین نفر از وزرا در آن حضور دارند، مصوبه رسمی داد که شستا دو‌میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض بدهد.
- ما پول کارگران را از شستا نگرفته‌ایم، چون منابع مالی خود را نمی‌توانستیم از فیفا به خاطر تحریم‌ها دریافت کنیم، با کمک ستاد مقابله با تحریم پول قرض کردیم. شستا هم از منابع ارزی خود که به علت تحریم نمی‌توانست وارد کشور کند، این پول را به ما برای ویلموتس قرض داد. بدهی ما در اسناد فدراسیون 24‌میلیارد تومان و برای شستا طلب 25‌میلیارد ثبت شده و همین مبلغ پول را باید به آنها بازگردانیم، چون مصوبه ستاد مبارزه با تحریم است.
- بانک مرکزی هم در نامه‌ای به شستا و پتروشیمی فن‌آوران بعد از پرداخت پول ویلموتس تعهدات ارزی آنها را رفع اثر کرده است.


تعداد بازدید :  358