شماره ۲۰۴۷ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 بن کراس، هنرپیشه فیلم‌هایی چون «پیشتازان فضا» و «ارابه‌های آتش» در هفتادودو سالگی بر اثر بیماری درگذشت.  بن کراس ۱۰ روز پیش از مرگ آخرین پروژه سینمایی خود را در نقش کاردینال متیو در فیلم نور شیطان از استودیو فیلمسازی لاینزگیت به پایان رسانده بود. از دیگر آثار برجسته کارنامه هنری کراس می‌توان به فیلم‌های جن‌گیر: آغاز (۲۰۰۴)، شکست‌ناپذیر۲ (۲۰۰۶)، مینی‌سریال بن هور (۲۰۱۰) و مجموعه تلویزیونی بانشی (۲۰۱۳) اشاره کرد.
پنجاه‌وهشتمین جشنواره فیلم نیویورک فیلم‌های منتخب بخش «احیا» این دوره را اعلام کرد که فیلم سینمایی «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی نیز در این رویداد معتبر حضور دارد.
 شورای‌عالی تهیه‌کنندگان و کانون آهنگسازان سینمای ایران با صدور بیانیه‌هایی جداگانه ضمن گلایه و انتقاد از فرآیند انتخاب‌شدن اعضای هیأت‌مدیره پانزدهم «خانه سینما» درخواست خود را برای برگزاری مجدد انتخابات این دوره مطرح کردند.
 در هجدهمین جشنواره فیلم انیمیشن فانتوش که از یازدهم تا شانزدهم شهریور در شهر بادن سوییس برگزار خواهد شد، فیلم‌های «آواز گنجشک» ساخته فرزانه امیدوارنیا محصول ایران و‌ دانمارک و «مادربزرگ‌ها» ساخته آفرین اقبال محصول انگلستان در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.
 طرح نمایش‌نما (فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که روز گذشته آغاز شد، تا نیمه آبان‌ سال‌جاری ادامه خواهد داشت. این طرح در اولین روز با نمایش زنده-عروسکی «تو مثل طوطی» آغاز شد و مخاطبان کودک و نوجوان می‌توانند روی سامانه فروش آن را تماشا کنند.  این اثر که تولید ‌سال ۱۳۹۶ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری است، تاکنون در چندین جشنواره ازجمله در دو جشنواره بین‌المللی تئاتر سلتیک یونان و بلژیک و نیز در جشن انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر در‌ سال ۹۷ مورد قدردانی قرار گرفته است.
 قسمت ۹ و ۱۰ «آقازاده» با هم می‌آیند. روابط عمومی این سریال عنوان کرده که این هفته دو قسمت جدید سریال «آقازاده» با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی منتشر می‌شود. دلیل این اقدام همزمانی پخش قسمت دهم سریال با تاسوعای حسینی است.
 گالری آبان در مجموعه‌ «خانه هنر آبان» روز جمعه سی‌ویکم مرداد همزمان با نمایشگاه عکس‌های روبرت شهبازی افتتاح‌می‌شود. این نمایشگاه عکس‌ به نام «رنگ ... غزل... باران» از روز جمعه همه روزه از ساعت ١٧ تا ٢٠ در این مجموعه‌ برگزارمی‌شود.

 


تعداد بازدید :  561