شماره ۲۰۴۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از پانزدهم مرداد آغاز شده و تا نیمه‌ آبان‌سال جاری ادامه ‏خواهد داشت، در نخستین روز اکران خود نمایش زنده-عروسکی «تو مثل طولی» را برای مخاطبان کودک و نوجوان بر روی سامانه ‏فروش قرار داد. فیلم تئاتر «تو مثل طوطی» به کارگردانی امیرحسین انصافی و آرین ناصری‌مهر حکایت پدری است که روایت ‏قصه طوطی و بازرگان را برای کودکی نیمه کاره رها کرده و حالا که زمان تولد دخترش فرارسیده به انباری می‌رود تا هدیه‌ای ‏که ساعتی پیش در آنجا پنهان کرده است را بردارد. آن هدیه یک طوطی داخل قفس است و در این موقعیت بازرگان قصه از دل ‏کتاب درآمده و پدر را داخل کتاب می‌برد تا او را از سرگردانی بیرون بیاورد و قصه‌اش را به‌پایان برساند و در این راستا اتفاقاتی ‏در زندگی‌اش رقم می‌خورد‎.
 پهنه فرهنگی رودکی برای نخستین بار از زمان افتتاح، در دهه نخست ماه محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اصول ‏فاصله‌گذاری اجتماعی، طی ۱۰شب همراه با گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) میزبان سوگواران و عزاداران امام حسین(ع) خواهد بود.
سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران امسال به صورت برخط ‏‏(آنلاین) برگزار خواهد شد؛ این نخستین رویداد سینمایی پس از شیوع کرونا در ایران است که به صورت مجازی برپا می‌شود‎.
 شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در نامه‌ای به ریاست سازمان صداوسیما از پخش نشدن تیزر فیلم‌های سینمای ایران گلایه ‏کرد. در متن نامه سید غلامرضا موسوی، دبیر شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما آمده است: «شورای‌عالی تهیه‌‏کنندگان انتظار دارد در شرایط ویژه کنونی، سازمان صداوسیما همکاری لازم، بیشتر و دقیق‌تری با سینمای ایران داشته ‏باشد، نه اینکه با جلوگیری از پخش تیزر‌های تلویزیونی و ایجاد اشکال تراشی به سینمای ایران جفا روا دارد. شورای‌عالی از ‏جنابعالی و همکاران شما انتظار دارد با پخش آگهی با حجم مورد قبول، آن هم به‌صورت تعداد و نه ریالی، باردیگر فرصتی فراهم ‏کنید که مردم از سیمای کشورشان با فیلم‌های روی پرده آشنا شوند ونه از طریق سیماهای خارج از کشور.»


تعداد بازدید :  398