شماره ۲۰۴۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
روی خط سینما

فیلم‌های ساخته «لوکرسیا مارتل» و «ماری الساندرینی» به ترتیب موفق به کسب جایزه هفتادوسومین دوره جشنواره لوکارنو در ‏بخش بین‌المللی و سینمای سوییس شدند. این دوره از جشنواره امسال تحت‌تأثیر بحران جهانی ویروس کرونا، دوره ویژه‌ای را به ‏صورت ترکیبی از نمایش آنلاین و فیزیکی برگزار کرد‎.

فیلم کوتاه «بوق‌ ممتد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی قصیده گلمکانی و «آواز گنجشک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرزانه ‏امیدوارنیا در جشنواره‌ «ناوارا» اسپانیا رقابت می‌کنند. جشنواره‌ جهانی «ناوارا» از سوم تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با سیزدهم تا ‏پانزدهم شهریور برگزار می‌شود‎.

فیلم‌های دو فیلمساز آرژانتینی یعنی «چوکوبار» ساخته لوکرتسیا مارتل و «زاهوری» ساخته ماری آلساندرینی به‌عنوان برندگان ‏جوایز پلنگ دوره ۲۰۲۰ لوکارنو معرفی شدند. این دو فیلم در بخش «فیلم‌های فردا» که مهم‌ترین بخش رقابتی این جشنواره است ‏این موفقیت را کسب کردند‎.

فیلم جنگی «پل رودخانه کوای» ساخته دیوید لین برنده اسکار بهترین فیلم‌سال ۱۹۵۷ شد و مجموعه‌ای از جوایز را درو کرد و به ‏عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیستم شناخته شد، اما اسناد جدید نشان می‌دهد که دفتر جنگ وقت بریتانیا نگران بود «این فیلم ‏به مزاج عموم مردم بریتانیا خوش نیاید.» نامه‌هایی بین سم اشپیگل تهیه‌کننده ‌هالیوودی و دفتر جنگ بریتانیا رد و بدل شده بود که ‏انتشار آنها نشان می‌دهد اشپیگل درخواست داشت از همکاری نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در پروسه ساخت این فیلم در‌سال ‏‏۱۹۵۷ بهره بگیرد و تنش‌هایی در ارتباط با خطوط داستانی و چگونگی ارایه رفتار افسران بریتانیایی در فیلم به وجود آمده بود.

 


تعداد بازدید :  320