شماره ۲۰۴۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
کاهش بیش از ۷۲‌هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بازار سرمایه بیش از ۷۲‌هزار واحد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس در معاملات دیروز بازار سرمایه با ۷۲‌هزار و ۴۵۳ واحد کاهش، به رقم یک‌میلیون و ۹۰۲هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۱‌هزار و ۱۱۶ واحد کاهش یافت و رقم ۵۰۰‌هزار و ۸۹۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۹۳۱‌هزار معامله انجام دادند که ۹۱‌هزار و ۵۶۰‌میلیارد ریال ارزش داشت.
صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و بانک پارسیان نمادهای پربیننده این بازار بودند.
بازگشت فرابورس به کانال ۱۹‌هزار واحد
فرابورس که پیش از این وارد کانال‌های ۲۰ و ۲۱‌هزار واحد شده بود، دیروز با ۵۷۶ واحد کاهش به رقم ۱۹‌هزار و ۹۰۴ واحد رسید. در این بازار ۳۹۷‌هزار معامله به ارزش ۴۷‌هزار و ۲۴۵‌میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی فرابورس داشتند.
فهرست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و شرکت آهن و فولاد ارفع تشکیل شده بود.


تعداد بازدید :  141