شماره ۲۰۴۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
دیپلماسی

موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان شد
سید عباس موسوی که در حال حاضر به‌عنوان سخنگوی وزارت خارجه مشغول به کار است، به‌عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد و قرار است جانشین او در سِمت سخنگویی نیز به‌طور رسمی معرفی شود.به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی که یازدهمین سخنگوی وزارت خارجه بود، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه روابط بین‌الملل است. او پیش از این، رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول و سرپرست کنسولگری ایران در هنگ‌کنگ، رایزن اقتصادی ایران در هلند، رئیس اداره سوم دیپلماسی رسانه‌ای در مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، مدیر کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای نیز بوده است.موسوی به‌عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان جایگزین جواد جهانگیرزاده، سفیر فعلی در باکو شد و دیروز به همراه سایر سفرای جدید قبل از عزیمت با رئیس‌جمهوری دیدار کرد. او روز دوشنبه هفته گذشته در آخرین نشست خبری خود، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در فصل تابستان شاهد جابه‌جایی مأموریت‌های دیپلماتیک در وزارت خارجه هستیم؛ اگر این جابه‌جایی‌ها قطعی شده است بفرمایید، گفت: «الان چندین سفیر جابه‌جا می‌شوند، ازجمله در جمهوری آذربایجان که بنده به‌زودی عازم این کشور می‌شوم و جانشین بنده هم رسما معرفی می‌شود.»


سفیر ایران در اوکراین: هرگونه پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی براساس قوانین بین‌المللی خواهد بود
سفیر ایران در اوکراین در پیامی توییتری مطرح کرد که هر گونه پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی براساس قوانین بین‌المللی خواهد بود. به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی، سفیر ایران در اوکراین درباره پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی که چندی پیش در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد، در صفحه توییترش نوشت: «همان‌طور که در مذاکرات سازنده و ثمربخش اخیر در کی‌یف مطرح شد، هر گونه توافق بر سر پرداخت غرامت براساس قوانین بین‌المللی و منطبق با تعهدات پیمان‌های بین‌المللی‌ای خواهد بود که ایران عضوی از آنها باشد.»


حمایت تلویحی دبیر کل سازمان ملل از پیشنهاد برجامی روسیه
[ایرنا] سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد برجام را دستاورد دیپلماسی چندجانبه دانست و گفت از هر کاری که کشورها بتوانند برای حفظ آن انجام دهند، حمایت می‌کنیم. استفان دوجاریک در نشست خبری روز جمعه در پاسخ به این سوال که موضع دبیر کل درباره پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای برگزاری نشست ۲+۵ چیست، این مطلب را مطرح کرد. او افزود: «اعضای شورای امنیت می‌توانند هر تصمیمی بدون نظر دبیر کل بگیرند. با این حال، همیشه گفته‌ایم که حفظ برجام بسیار اهمیت دارد.»


تعداد بازدید :  303