شماره ۲۰۴۲ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
رویداد

پیشنهاد جریمه نقدی برای مسافرت‌های غیرضروری و نزدن ماسک
[شهروند] معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران از پیشنهاد اعمال جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی برای افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خبر داد.  علی ماهر با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی ستاد کرونای تهران به ستاد ملی ارایه شده است، به ایسنا گفت: «برای افرادی که در زمان‌ شیوع بالای کرونا نسبت به مسافرت‌های غیرضروری اقدام می‌کنند و هم خود و هم دیگران را به مخاطره می‌اندازند، جریمه نقدی در نظر گرفته شده، همچنین پیشنهاد شده که اگر فردی در حین مسافرت غیرضروری و به دلیل رعایت‌نکردن پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شود، باید هزینه درمان را پرداخت کند.» به گفته ماهر در کنار این موضوع هم پیشنهاد شده تا برای اصناف و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت‌نمی‌کنند، جریمه‌های نقدی تعیین شود. این مسأله افرادی را که در سطح شهر از پوشش ماسک استفاده نمی‌کنند هم دربرمی‌گیرد.


بازگشت اتوبوس‌های برقی به پایتخت
[شهروند] مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از بازگشت اتوبوس‌های برقی به پایتخت تا پایان امسال خبر داد و گفت: «قول می‌دهیم تا پایان‌ سال از این اتوبوس‌ها در خط راه‌آهن استفاده کنیم.» محمود ترفع در توضیح بیشتر به ایسنا گفت:  «در گذشته اتوبوس‌های برقی در تهران فعال بودند، اما بعد از مدتی به دلیل وجود ایرادات و همچنین لزوم اصلاح مشکلات، این اتوبوس‌ها جمع‌آوری و از چرخه خدمت‌رسانی خارج شدند.» او با بیان اینکه اتوبوس‌های برقی که در گذشته در خیابان هفده‌شهریور فعال بودند، مجددا به چرخه حمل‌ونقل بازمی‌گردند، افزود: «سعی کردیم مشکلاتی را که در گذشته وجود داشت، حل‌کنیم، به گونه‌ای که دیگر شاهد کابل‌های زیاد در محیط‌ شهری نیستیم و این کابل‌ها به سمت تیرهای چراغ برق هدایت‌شدند و یک نظم بصری ایجاد کردیم.»


اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت از مهرماه
[شهروند] مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از راه‌اندازی یک سامانه برای اطلاع‌رسانی وضع ایمنی ساختمان‌های پایتخت به شهروندان خبر داد. مهدی داوری دراین‌باره به ایسنا گفت: «طبق ابلاغیه شورای شهر به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موظف شدیم که شرایط ایمنی ساختمان‌ها را در سامانه‌ای به اطلاع شهروندان برسانیم، به‌طوری که شهروندان به این سامانه دسترسی داشته باشند و بدانند وضع ساختمانی که مورد نظرشان است، چگونه است. امیدواریم این سامانه از ابتدای مهرماه بارگذاری شود. او با بیان اینکه نام این سامانه پایش ایمنی ساختمان‌هاست، ادامه داد: «اقداماتی درباره ۱۰۰ ساختمان پرخطر شاخص پایتخت صورت گرفته است که اطلاعات آنها هم در این فرآیند بارگذاری خواهد شد. اما با توجه به مصوبه شورای شهر قطعا از ابتدای مهرماه سیاست دیگری اتخاذ و اسامی ساختمان‌های ناایمن را اعلام خواهیم کرد.»


شروع استانداردسازی ۵‌هزار کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان
[شهروند] رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از آغاز استانداردسازی حدود پنج‌هزار کلاس درس در سیستان‌وبلوچستان خبر داد. مهرالله رخشانی مهر با اشاره به پیش‌بینی 14هزار کلاس درس برای ‌سال 99 گفت: «از این تعداد حدود ۱۰‌هزار کلاس در مهر و چهار‌هزار مورد تا پایان‌ سال تحویل داده می‌شود.» او درباره وضع استان سیستان‌وبلوچستان هم گفت: «در استان سیستان‌وبلوچستان حدود ۵۲۵ پروژه فعال آموزشی درحال احداث یا تکمیل داریم که حدود ۱۳۰۰ کلاس درس هستند. بخش مهمی از آن یعنی حدود ۸۰۰ کلاس درس در مهر ماه و مابقی آن نیز تا پایان ‌سال تحویل داده خواهد شد. همچنین فعالیت برای استانداردسازی حدود ۵‌هزار کلاس درس که سیستم گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد دارند هم شروع شده که این تعداد معادل تعداد کلاس‌های استاندارد‌سازی‌شده در سال‌های گذشته است.»


تعداد بازدید :  473