شماره ۲۰۴۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
اتهام‌های عجیب پرسپولیس و سکوت معنادار استقلال
15 روز تا دربی حذفی و یک دنیا حاشیه

[شهروند] می‌شد پیش‌بینی کرد که رویارویی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی حاشیه‌های دربی را نسبت به همیشه به چندبرابر افزایش خواهد داد. علاوه بر این، گویا کری‌خوانی‌های مجازی شرایط عجیب‌تری هم برای دربی 92 رقم زده و در فاصله 15روز مانده تا برگزاری این دیدار حاشیه‌ها به اوج خود برسد.
ادعای عجیب پرسپولیس درباره دوپینگ استقلالی‌ها
بعد از جنگ لفظی افشین پیروانی و سعید رمضانی در مراسم قرعه‌کشی، روز گذشته سایت باشگاه پرسپولیس مطلبی درباره تاریخچه بازی‌های دو تیم منتشر کرد که در بخشی از آن به دیدار چند‌سال پیش دو تیم اشاره و اعلام کرد استقلالی‌ها در آن دیدار دست به دوپینگ زده‌اند. سایت رسمی پرسپولیس مدعی شده کل تیم استقلال از پودرهای ممنوعه استفاده کرده‌اند. همچنین پرسپولیس مدعی شده به دلیل حضور علی فتح‌الله‌زاده به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون، تاریخ برگزاری آن دیدار دوماه جلو آمد تا بازیکنان مصدوم و محروم (شیث رضایی و محمد نصرتی) به آن بازی نرسند. در بخشی از این مطلب آمده: «از دیگر اتفاقات تأثیرگذار روی آن بازی، مثبت‌شدن دوپینگ هر دو نمونه گرفته‌شده از بازیکنان استقلال بود و بعدا مشخص شد دلیل این امر، استفاده تیم از پودر مکمل بود. با تمام این اوصاف، مصاف دوتیم در پایان 90دقیقه بازی، بدون گل بود ولی در وقت اضافه نتیجه اتفاقاتی که گفته شد، نمایان گردید.» سایت پرسپولیس در این مطلب به دربی‌ای اشاره کرده که استقلال با حضور فرهاد مجیدی به‌عنوان کاپیتان، توانست در وقت‌های اضافه با سه گل پرسپولیس را شکست دهد. جالب اینکه دیروز استقلالی‌ها هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند؛ اگرچه هیچ‌وقت هم این ادعای پرسپولیس ثابت نشده است.
یک دنیا حاشیه در انتظار دربی
با اینکه بدون تماشاگربودن دربی 92 شاید در طول مسابقه از حاشیه‌های آن کم کند، اما با روندی که مسئولان و بازیکنان دو تیم در پیش گرفتند، بعید است دربی مسالمت‌آمیزی را در پیش داشته باشیم. در فضای مجازی به مرور شاهد کری‌خوانی‌های بازیکنان هم هستیم. شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، یک استوری معنادار منتشر کرد. در این استوری که مربوط به دربی رفت دو تیم است، مدافع سرخپوشان را می‌بینیم که درحال هیس نشان‌دادن به موعود بنیادی‌فر، داور شهرآورد است. در 15روز آینده بدون ‌شک پای دیگر بازیکنان، مربیان و مسئولان هم به این فضا باز خواهد شد، حتی بعید نیست تماشاگران هم در روز دربی پشت درهای ورزشگاه حاضر شوند و برای یکدیگر کری‌خوانی کنند. برنده‌بودن در دربی 92 گویا برای هم‌استقلالی‌ها و هم‌پرسپولیسی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث بالارفتن تب فوتبال در روزهای پایانی فصل شده؛ اتفاقی که باید امیدوار بود فقط به کری‌خوانی‌های ساده ختم شود، نه درگیری در بیرون یا درون زمین.


تعداد بازدید :  384