شماره ۲۰۴۱ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
توضیحات رئیس‌جمهوری درباره طرح جدید دولت
ایراد می‌گیرید راه ‌حل هم بدهید
روحانی در پایان سخنانش به بیانیه کشورهای حاشیه خلیج فارس در حمایت از قطعنامه تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران نیز واکنش نشان داد و گفت: «نکته آخری که می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که کشورهای همسایه ما حواس‌شان جمع باشد، مبادا آمریکا بخواهد از آنها سوء‌استفاده کند، مبادا آمریکا بخواهد این کشورها اطلاعیه‌ای صادر ‌کنند که البته این اطلاعیه‌ که صادر شده، اطلاعیه گمنامی است و معلوم نیست چه کسی حامی است و چه کسی نیست؛ یک اجلاس رسمی هم نبوده که بگوییم در این اجلاس چند کشور همسایه علیه ما صحبت‌ کرده‌اند»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود، گفت: «کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد، بگوید راه حل چیست؟»
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: «دشمنان در تبلیغات می‌خواهند مردم را از قرار گرفتن دولت در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی تاریخ کشور غافل کنند و در داخل هم متأسفانه گاهی اوقات نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود.» رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شرایط ما عادی و معمولی نیست، افزود: «شرایط سختی داریم و دشمنان فکر می‌کردند ظرف چند ماه قدرت تاب‌آوری نخواهیم داشت، درحالی ‌که امروز دو‌ سال و نیم است ملت و دولت در کنار هم در برابر این فشار و تهدید و فضای تحریم اقتصادی تروریستی علیه ملت ایران پابرجا ایستاده‌اند و مسیر و راه خود را ادامه می‌دهند.»  
او اضافه کرد: «البته میدان جنگ مشکلات، ‌زخمی‌شدن و شهادت هم دارد. میدان جنگ ویژگی‌های خود را دارد. قرآن مجید هم به این واقعیت اشاره می‌کند که در میدان جنگ فراز و نشیب فراوانی وجود دارد. باید توجه کنیم در پیشگاه خدا هستیم و در همه این فراز و نشیب خداوند است که می‌تواند دست ما را بگیرد.»  رئیس‌جمهوری با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح گفت: «اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در ‌سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با هم مقایسه کنیم، رشد ۱۴‌درصد هم در یکی از این سال‌ها داشته‌ایم و به‌طور متوسط ۵‌درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بوده‌ایم.»  
او یادآور شد: «کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده، دو قوه دیگر هم زحمت کشیده‌اند، یک‌سری افراد پیدا می‌شوند، نمی‌دانم مبانی ‌آنها برای اینکه مردم را دلسرد کنند چیست و می‌گویند این طرح ممکن است در دولت آینده زحمتی برای پرداخت درست کند و دولت می‌خواهد فشار را به دولت ‌آینده منتقل کند که یک حرف کاملا دروغ و بی‌اساس است.»
روحانی عنوان کرد: «فقط در همین امسال ۱۷ پتروشیمی بزرگ افتتاح می‌کنیم. اگر کسی بگوید این دولت همه‌اش به نفع دولت بعدی کار می‌کند، در ‌سال آخر به نفع دولت بعدی کار می‌کند، پتروشیمی‌ها را افتتاح می‌کند و ثمره دولت بعدی را اضافه می‌کند، در پارس ‌جنوبی فازها را تکمیل می‌کند و اثر آن برای دولت بعدی است، مرتب در روستاها گاز، آب و برق می‌کشد و اثر آن برای دولت بعدی است این حرف کودکانه است؛ این دولت و آن دولت چه معنایی دارد.»
او یادآور شد: «ما همه خادم مردم هستیم. این دولت منتخب مردم است. دولت بعدی هم منتخب مردم است. ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و با کسی شوخی نداریم.» رئیس‌جمهوری گفت: «کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفا بگوید راه حل چیست. با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.»
روحانی خاطرنشان کرد: «ما به مردم عزیزمان قول دادیم در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قول‌مان عمل کردیم. ما به مردم خودمان قول دادیم آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم.»
رئیس‌جمهوری افزود: «اینکه فردی بیاید و همین‌طور مطلبی پشت تریبونی بگوید و بعد در یک جریده و روزنامه‌ای مقاله‌ای بنویسد؛ ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم؛ این حرف‌ها چه معنایی دارد. ما هر هفته افتتاح‌هایی انجام می‌دهیم. این چه حرفی است که این افتتاح‌ها به نفع دولت بعدی می‌شود.» رئیس دولت تدبیر و امید یادآور شد:   «این واقعا حرف کودکانه‌ای است. خب حتما به نفع دولت بعدی می‌شود و باید به نفع دولت بعدی شود. مگر دولت بعدی دولت خارجی است. دولت بعدی هم از آنِ این ملت است و ملت آن را انتخاب می‌کند. این دولت و آن دولت چه فرقی می‌کند.»
روحانی در پایان سخنانش به بیانیه کشورهای حاشیه خلیج فارس در حمایت از قطعنامه تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران نیز واکنش نشان داد و گفت: «نکته آخری که می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که کشورهای همسایه ما حواس‌شان جمع باشد، مبادا آمریکا بخواهد از آنها سوء‌استفاده کند، مبادا آمریکا بخواهد این کشورها اطلاعیه‌ای صادر ‌کنند که البته این اطلاعیه‌ که صادر شده، اطلاعیه گمنامی است و معلوم نیست چه کسی حامی است و چه کسی نیست؛ یک اجلاس رسمی هم نبوده که بگوییم در این اجلاس چند کشور همسایه علیه ما صحبت‌ کرده‌اند. فردی به نام دبیر آن جلسه، اعلامیه‌ای داده و صحبتی کرده و مطرح کرده که باید ایران را تحت فشار قرار داد و تحریم تسلیحاتی ایران باید ادامه پیدا ‌کند.» روحانی اظهار داشت: «روزی که صدام به کویت حمله کرد، ما نخستین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم. اعضای این شورا محکوم نکردند. ما همان روز صبح که صدام حمله کرد سه بعد از ظهر در مقام عمل محکوم کردیم و بیانیه رسمی دادیم.»


تعداد بازدید :  210