شماره ۲۰۳۹ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
خبر سیاسی

رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام موسویان را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، از متخصصان فقه اقتصادی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: «درگذشت جناب حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان رحمةالله‌علیه را به بازماندگان مکرّم ایشان و نیز به شاگردان و همکاران و ارادتمندان این روحانی ارزشمند تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از متخصصان فقه اقتصادی و صاحب نظر در بانکداری اسلامی و دیگر مسائل مالی فقه بودند و فقدان ایشان ضایعه است. از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات برای آن فقید و صبر و آرامش و اجر برای بازماندگانش مسألت می‌کنم.»


جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد. مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات طرح مجلس درباره تغییر در سهمیه‌بندی بنزین بیان کرد:   «براساس شیوه سهمیه‌بندی که این روزها اجرا می‌شود، حدود 50‌درصد خانواده‌ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند. درواقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است اصلاح شود.»
او در ادامه اظهار کرد: «براساس طرحی که مجلس ارایه کرده است، پیشنهاد شده سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد خانواده‌ تخصیص داده شود. در این طرح پیش‌بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق بگیرد. همچنین پیش‌بینی شده سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.»
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:   «از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.» شریعتی افزود: «این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد.»


برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه فراکسیون حقوق بشر مجلس
انتخابات هیأت‌رئیسه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش ایسنا، به دنبال برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه فراکسیون حقوق بشر مجلس، محمد سرگزی نماینده زابل به‌عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد. همچنین ابراهیم رضایی نماینده دشتستان به‌عنوان نایب‌رئیس، فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز و ملک فاضلی نماینده سراوان به‌عنوان دبیران و ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد به‌عنوان سخنگوی فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی تعیین شدند.


توقیف «جهان صنعت» به روایت مدیر مسئول روزنامه
مدیر مسئول روزنامه‌ «جهان صنعت» در گفت‌وگویی علت توقیف این نشریه را تشریح کرد. محمدرضا سعدی انتشار مطلبی درباره کرونا را علت توقیف این روزنامه اعلام کرد و به ایسنا گفت: «روز یکشنبه (نوزدهم مردادماه) گزارشی در صفحه ۱۴ درباره کرونا کار شد که منجر به توقیف روزنامه توسط هیأت نظارت بر مطبوعات شد. حکم هنوز نیامده است و این موضوع به صورت تلفنی به ما اعلام شد.» او ادامه داد: «به ما گفته شد طبق مواد ۴،۸ و ۱۱ از ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده یک ستاد ملی کرونا روزنامه توقیف است. در این مطلب با آقای محمدرضا محبوب‌فر گفت‌وگو کرده بودیم.»


تعداد بازدید :  444