شماره ۲۰۳۹ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

بازگشت قاتل  فراری به کشور
یک قاتل فراری با تلاش پلیس اینترپل در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و به کشور بازگردانده شد. در پی اعلام مراجع قضائی، پلیس بین‌الملل ناجا مطلع شد، فردی به اتهام قتل به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است و بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل ناجا قرار گرفت. اینترپل تهران با استفاده از تجارب مأموریتی، بانک‌های اطلاعاتی و ردیابی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل علیه قاتل اعلان قرمز صادر و مخفیگاه او را در یکی از کشورهای همسایه شناسایی کرد. همچنین مدارک استرداد از طریق مبادی دیپلماتیک به کشور محل اختفای متهم ارسال شد. با توجه به نوع جرم، هماهنگی‌های لازم برای استرداد انجام و درنهایت با همکاری اینترپل کشور مربوطه این متهم از طریق یکی از مرزهای رسمی به کشور منتقل و تحویل مقامات قضائی شد.


جان باختن مأمور ناجا هنگام مأموریت در جاده هراز
[شهروند] ستوان یکم جواد رضایی از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان آمل استان مازندران حین مأموریت در جاده هراز دچار سانحه رانندگی و واژگونی با یک دستگاه موتورسیکلت شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم رضایی سی‌وهفت ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه و دارای دو فرزند بود.

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در قائمشهر
[شهروند] کلاهبرداران اینترنتی که با استفاده از فروش نرم‌افزارها حدود ۱۹‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در شهرستان قائمشهر دستگیر شدند.
سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی مازندران درباره جزئیات این پرونده گفت: «با مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی قائمشهر مبنی بر کلاهبرداری از او در پی خرید اینترنتی غلات و خوراک دام و طیور، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.»
او با اعلام اینکه متهمان با درج آگهی فروش غلات در یکی از شبکه‌های مجازی با استفاده از خطوط ارتباطی جعلی و جلب اعتماد مالباختگان از آنان کلاهبرداری می‌کردند، گفت: «پس از پی‌جویی‌های فنی، مأموران دو کلاهبردار حرفه‌ای اهل استان‌های خراسان رضوی و البرز را که در شهرستان قائمشهر سکونت‌داشتند، شناسایی کردند. پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنان که به صورت استیجاری در آن سکونت داشتند، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و سیم کارت با نام‌های مختلف کشف شد. متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از ۱۱ نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ ۱۸‌میلیارد و ۶۶۰‌میلیون ریال اعتراف کرده‌اند.»

دست یک کارگر ۱۸ ساله در چرخ‌گوشت صنعتی گیر کرد
[شهروند] یک کارگر هجده ساله درحالی‌که در آشپزخانه یک رستوران مشغول کار با چرخ‌گوشت صنعتی بود، بر اثر رعایت‌نکردن اصول ایمنی دچار حادثه شد و دستش در داخل چرخ‌گوشت فرو رفت. این حادثه که عصر روز نوزدهم مرداد در رستورانی در منطقه ‌هادی‌آباد اهواز به وقوع پیوست، موجب مصدومیت این کارگر جوان شد. این کارگر جوان در آشپزخانه رستوران مشغول کار با چرخ‌گوشت صنعتی بود که ناگهان دست چپ او به علت بی‌احتیاطی در داخل چرخ‌دنده‌های این دستگاه گیر می‌کند. به گفته سازمان آتش‌نشانی اهواز نجاتگران آتش‌نشانی در اتاق عمل بیمارستان گلستان تحت نظارت پزشکان متخصص در عملیاتی حساس که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، دست این پسر جوان را از میان چرخ‌گوشت آزاد کردند و او را برای مداوا تحویل عوامل پزشکی بیمارستان دادند.


تعداد بازدید :  477