شماره ۲۰۳۸ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

عاملان تیراندازی در سعادت‌آباد دستگیر شدند
[شهروند] جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ آخرین جزئیات پرونده درگیری مسلحانه اراذل و اوباش در محله سعادت‌آباد را تشریح کرد.
ساعت ۱۸ هفتم مرداد درگیری مسلحانه‌ای در سعادت‌آباد تهران بین دو گروه از اراذل و اوباش به وقوع پیوست که منجر به مصدومیت دو نفر از آنها شد. اراذل و اوباش در منطقه مذکور قرار دعوا گذاشته بودند و با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سوی یکدیگر کردند.
سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره آخرین وضع این پرونده گفت: «در پی درگیری دو گروه از اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد، پلیس با جدیت تمام از همان ساعات اولیه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد. سه نفر از عاملان درگیری در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و بازداشت شدند و در طول چند روز گذشته نیز مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق به شناسایی مخفیگاه تعداد دیگری از عاملان و مرتبطان به این پرونده درگیری در شهرهای شمالی کشور و برخی نقاط حاشیه تهران شدند. در هماهنگی با مقام قضائی در عملیات‌های جداگانه‌ای هشت نفر از متهمان این پرونده دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت منتقل شدند.»
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این مطلب که تمامی دستگیرشدگان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه قاچاق موادمخدر از نوع شیشه، درگیری مسلحانه، حمل سلاح و مهمات غیرمجاز، نزاع و شرارت جمعی و تحصیل مال نامشروع بوده‌اند، گفت: «از مخفیگاه متهمان مقادیری سلاح و مهمات غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد. شناسایی سایر متهمان دخیل در این پرونده در دستورکار مأموران پلیس امنیت تهران  بزرگ قرار دارد.»


کلاهبرداري یک‌ميلياردي با وعده شراکت
[شهروند] فردی که با وعده سرمایه‌گذاری در پرورش مرغ تخم‌گذار؛ یک‌میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
اوایل امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت.
شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت: «از طریق آگهی روزنامه برای مشارکت در تولید و پرورش مرغ تخم‌گذار با مردی میانسال آشنا شدم. او مدعی بود سال‌هاست که در این حرفه فعالیت دارد و برای توسعه فعالیتش نیاز به سرمایه‌گذار دارد. قرارداد مشارکت کاری تنظیم کردیم و قرار شد مبلغ 10‌میلیارد ریال به ازای شراکت در توسعه سایت تولید در ورامین و دفترفروشی در تهرانپارس پرداخت کنم و در این مکان‌ها سهیم شوم. سود حاصله نیز به صورت برابر بین من و او تقسیم شود. مبلغ 10‌میلیارد ریال طی دو فقره چک رمزدار بانکی به او تحویل دادم. مدتی به بهانه اخذ مجوز از وزارت بهداشت، دامپزشکی و غیره سپری شد تا اینکه متوجه شدم از دفتر کار و منزل مسکونی‌اش در شرق تهران گریخته است.»
پس از اظهارات شاکی قرارداد تنظیمی مالباخته بررسی و در پاسخ استعلام انجام‌شده به دست آمد متهم مشخصات هویتی خود را جعلی ارایه کرده است.در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با ادعای بیماری فرزندش مبلغ ودیعه مسکن محل مسکونی‌اش را از موجر گرفته و بلافاصله محل سکونتش را تخلیه و تحویل موجر داده است.
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با مبالغ دریافتی سکه و ارز خریداری کرده است. همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی هویت واقعی او شناسایی شد. محل‌های تردد متهم در محدوده لویزان و شیان شناسایی شد. متهم با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم ارتکابی با استفاده از کارت ملی جعلی اعتراف کرد.سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، جانشین پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و با دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 4 تهران روانه زندان شد.»


تعداد بازدید :  335