شماره ۲۰۳۷ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
رویداد

معرفی 30نفر به دادگاه در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های خوزستان
[شهروند]  درحالی ‌که دیروز محسن طاهری، بخشدار مرکزی اندیکا خبر داد که آتش‌سوزی در منطقه چشمه زنون و شوایی این شهرستان که از جمعه‌شب شروع شده و همچنان ادامه دارد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان اعلام کرد؛ درباره آتش‌سوزی‌‌های اخیر در جنگل‌ها که دلیل آن خطای انسانی بوده، 30نفر  شناسایی و به دادگاه معرفی شده‌اند. سرهنگ عزیز قلاوند درباره میزان آتش‌سوزی‌های ‌سال‌جاری در مراتع و جنگل‌های استان خوزستان گفت که بیش از ۷۰‌درصد آتش‌سوزی‌ها در مزارع کشاورزی بوده که به جنگل‌ها سرایت کرده است. او ادامه داد: «خردادماه که برداشت‌های محصول تمام و کشت پاییز هم انجام شد، روند کاهشی در آتش‌سوزی‌ها را شاهد بودیم و دیگر آتش‌سوزی به ندرت و خیلی کم اتفاق می‌افتد. باید بگویم در واقع قالب آتش‌سوزی‌ها از مزارع به سمت مراتع و جنگل‌ها بوده است.» به گزارش ایلنا، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان درباره اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها، گفت: «کار درخشانی که منابع طبیعی خوزستان انجام داد، این است که حدود ۵۰نفر دیده‌بان برای مناطق بحرانی براساس پایش‌هایی که صورت گرفته، استخدام کرد. حریق‌هایی که در جنگل‌های استان اتفاق افتاد، حدود ۷‌درصد بوده که حدود ۸۴‌درصد از این آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده است و با یک بارش سالیانه پوشش گیاهی آن مناطق برمی‌گردد، اما در رابطه با آتش‌سوزی‌هایی که دلیل آن خطای انسانی بوده، 30نفر را شناسایی و به دادگاه معرفی کردیم و بیشتر این افراد عامل آتش‌سوزی در مزارعی بودند که به مراتع و جنگل‌ها رسیده است. در کل برای حدود‌ هزار و ۲۱۵ هکتار زمین، تشکیل پرونده قضائی دادیم.»


محرومیت‌های اجتماعی در انتظار افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند
[شهروند] انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران از برخورد با افرادی خبر داده است که از ماسک و حفاظت‌های فردی استفاده نمی‌کنند و به ایسنا گفته با هماهنگی کمیته حقوقی ستاد مبارزه با کرونا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد تا محرومیت از برخی خدمات عمومی به‌عنوان ضمانت اجرایی الزام استفاده از لوازم ماسک و حفاظت فردی اجرایی شود: «اثربخشی استفاده از ماسک ثابت شده است و هرچقدر که بتوانیم از این وسیله حفاظت فردی استفاده کنیم، هم برای مراقبت از خودمان و هم جلوگیری از انتقال و ادامه چرخه بیماری کرونا تأثیرات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت. در همین راستا مقرر شد الزاماتی در رابطه با کارکنان دولت که درحال حاضر حدود 80‌درصد استفاده از ماسک توسط آنها گزارش شده است را ارتقا دهیم و به عدد نهایی 100‌درصد برسانیم و در ارتباط با کسانی که خدمت می‌گیرند؛ اگر فردی از وسایل حفاظت فردی استفاده نکرد، خدمات به او ارایه نشود.» به گفته او برای ادارات، اصناف و شهروندان به جای مجازات یا جریمه‌های آنچنانی مقرر شده تا یک‌سری محرومیت‌ها از خدمات عمومی درنظر گرفته شود تا تشویق شوند که همه افراد جامعه از لوازم حفاظت فردی استفاده کنند.


تشکیل جلسه برای بررسی آخرین وضع انتقال انبار نفت
[شهروند] پس از انفجار بیروت و ویرانی بندر این کشور، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران از نگرانی‌اش درباره انبار نفت شهران در پایتخت نوشت و آن را خطری بزرگ برای تهران دانست و گفت فقط کافی است یکی از تانکرها یا خودروی حمل آن هنگام سوختگیری در کنار مخازن دچار حادثه شود، آنگاه با انفجار سریالی مخازن سوخت یکی پس از دیگری فاجعه‌ای بزرگ‌تر از بیروت به سر تهران می‌آید. «خطر بیخ گوش نه فقط شهرانی‌ها بلکه همه تهرانی‌هاست اما همه ماجرا این نیست و تردد روزانه ده‌ها تانکر ۳۰‌هزار لیتری بنزین از دل بافت مسکونی یک روی سکه است و روی دیگر فاجعه قرارگرفتن مخازن عظیم انبار نفت روی گسلی است که براساس آمار سال‌هاست که آبستن زلزله‌ای ویرانگر است.» او روز گذشته اما در توییتی در این‌باره خبر از جلسه‌ای در هفته آینده و برای سامان‌دادن به این وضع داد.

 


تعداد بازدید :  463