شماره ۲۰۳۷ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
غریبانه‌ترین جشن قهرمانی تاریخ!
پرسپولیسی‌ها درحالی جام را بالای سر بردند که تماشاگری در ورزشگاه نبود و شکست هم کام‌شان راتلخ کرد

[شهروند] همانطور که از قبل اعلام شده بود، جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم دوهفته مانده به پایان رقابت‌ها جمعه‌شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد. جشنی که البته بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه شیرینی جشن‌های چند‌سال قبل را نداشت و البته شکست مقابل ذوب‌آهن و برخی حواشی کام سرخ‌ها را تلخ کرده بود.
جشن در ورزشگاه خالی
با توجه به شیوع کرونا در ایران همه مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و وقتی مسئولان سازمان لیگ با اصرار پرسپولیسی‌ها برای برگزاری جشن قهرمانی مواجه شدند،‌ قرار شد این جشن هم بدون حضور تماشاگر برگزار شود. از این‌رو مسئولان رده بالای ورزش و فوتبال جمعه‌شب به ورزشگاه آزادی رفتند تا جام قهرمانی را به سرخپوشان اهدا کنند. در پایان دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش به همراه حیدر بهاروند سرپرست و مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از مسئولان وارد چمن آزادی شدند و جام چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس را اهدا کردند.
شکست رکورد خراب‌کن
بی‌تردید همه پرسپولیسی‌ها دوست داشتند که با یک برد دیگر قهرمانی‌شان را در لیگ نوزدهم جشن بگیرند اما ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی کاری کرد که کام سرخ‌ها تلخ شود. در بازی‌ای که جمعه‌شب برگزار شد، ذوب‌آهن موفق شد یک بر صفر تیم از پیش قهرمان‌شده پرسپولیس را شکست بدهد تا به نوعی مزه جشن قهرمانی سرخ‌ها را هم خراب کند. این شکست البته برخی رکوردهای پرسپولیس را هم بر باد داد. پرسپولیس آخرین‌بار در هفته یازدهم لیگ‌برتر و در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب نفت مسجد سلیمان شد. آن دیدار در تاریخ اول آذر 98 برگزار شد و حالا سرخپوشان پس از 260 روز در لیگ‌برتر طعم تلخ شکست را چشیدند. جالب اینکه رکورد طولانی‌ترین شکست‌ناپذیری تاریخ لیگ‌برتر در اختیار سپاهان است. سپاهان در لیگ دهم رکورد 21 بازی بدون شکست را ثبت کرد. سرخپوشان مصمم بودند تا پایان لیگ امسال شکستی را تجربه نکنند و در فصل بعد نیز به آمار خود اضافه کنند تا از رکورد سپاهان عبور کنند که این امر میسر نشد. همچنین یحیی گل‌محمدی، سرمربی سرخ‌ها نیز اولین شکست خود روی نیمکت پرسپولیس را در لیگ‌برتر تجربه کرد.
اتفاق عجیبی که مدیرعامل رقم زد
عجیب‌ترین اتفاق جشن قهرمانی پرسپولیس جایی بود که مدیرعامل این باشگاه وسوسه شد خود به جای سیدجلال حسینی جام را بالای سر ببرد. کسی از مکالمه بین مهدی رسول‌پناه و سیدجلال حسینی در لحظاتی که جام در اختیار کاپیتان سرخ‌ها بود، اطلاعی ندارد اما آنچه در استادیوم به چشم می‌آمد، این بود که رسول‌پناه تمایل داشت تا خود جام را به صورت انفرادی یا به همراه سیدجلال بالای سر ببرد. به نظر می‌رسد پس از گفت‌وگوی ابتدایی او با شماره چهار پرسپولیس، سیدجلال به رسول‌پناه تعارف کرد که این کار را بکند اما لحظاتی بعد خود تصمیم گرفت که جام را بالای سر ببرد و وظیفه کاپیتانی را به شخص دیگری واگذار نکند. اینکه رسول‌پناه در متن چنین اتفاق عجیبی قرار گرفته، عجیب و حیرت‌آور است، حتی اگر او چنین درخواستی را از سیدجلال نداشته باشد، حضورش در آن لحظه کنار بازیکنان پرسپولیس و دنبال‌کردن جام قهرمانی، نشان می‌دهد که او تا چه حد به لمس جام برای نخستین‌بار و پیش از بازیکنان علاقه داشته است. رسول‌پناه در پنج‌ماهی که مسند مدیریت پرسپولیس را برعهده داشته، دوران پرحاشیه‌ای را سپری کرده و حالا باید دید آینده کاری‌اش به چه شکلی پیش خواهد رفت.


تعداد بازدید :  472