شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

نجات ۴ سنگ‌نورد گرفتار در ارتفاعات
 
تیم امدادرسانی کوهستان کرمان موفق به نجات چهار سنگ‌نورد در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان شد. بر اساس گزارش نیروهای آتش‌نشانی مبنی بر گرفتارشدن چهار سنگ‌‌نورد در دیواره‌ کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) شب گذشته، چهاردهم مرداد، بلافاصله تیم امدادونجات کوهستان به محل حادثه اعزام شد. دو نفر از حادثه‌دیدگان به صورت معلق بر روی طناب گرفتار شده بودند که با تلاش دو ساعته تیم کوهستان به همراه دو کوهنورد دیگر نجات یافتند.
سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان  با اعلام این خبر گفت: «از ابتدای ‌سال ۹۹ تاکنون تیم امدادونجات کوهستان شهرستان کرمان موفق به امدادرسانی به ۱۸ مورد حادثه در ارتفاعات و کوه‌های کرمان شده است.»


پایان جولان 10 سارق مسلح در جنوب شرق کشور
  ۱۰ عامل سرقت‌های مسلحانه با تلاش شبانه‌روزی پلیس در جنوب شرق کشور دستگیر شدند. پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سیستان‌وبلوچستان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه، 10 نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه را شناسایی کرده و تحت مراقبت قرار دادند.
کارآگاهان پلیس آگاهی در شهرهای زاهدان و ایرانشهر با هماهنگی‌های قضائی در  هفته گذشته این سارقان تحت تعقیب را دستگیر کردند که در این زمینه چهار تلفن همراه سرقتی، یک خودرو سواری، یک دستگاه موتورسیکلت و مقادیری وجه نقد سرقت‌شده کشف و به مالباختگان تحویل داده شد. متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به یک سرقت مسلحانه خودرو، سه سرقت مسلحانه تلفن همراه، یک سرقت خودرو، پنج سرقت تلفن همراه و دو سرقت وجه نقد اعتراف کردند. تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی  ادامه دارد.


نوجوان 17 ساله مأمور قلابی بود
[شهروند] پلیس نوجوانی هفده ساله را که در شبکه‌های اجتماعی خود را از مأموران پلیس فتا معرفی کرده بود، دستگیر کرد. متهم انگیزه خود را کنجکاوی و شیطنت اعلام کرد. در رصد‌های فنی و هوشمند پلیس فتای تهران مشخص شد فردی که خود را از مأموران پلیس فتا معرفی می‌کند در شبکه‌های اجتماعی صفحه اینستاگرامش تعدادی از دنبال‌کنندگان خود را که نیاز به دانش انتظامی دارند راهنمایی و از علایم پلیس برای معرفی خود استفاده می‌کند. با توجه به حساسیت موضوع و احتمال شیوع اطلاعات اشتباه در بین کاربران فضایی شناسایی این فرد در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که این پسر نوجوان که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی خود را از مأموران پلیس فتا معرفی کرده است، ساکن تهران است.
در ادامه تحقیقات پلیسی هویت این فرد و مخفیگاه او شناسایی شد و نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت. با هماهنگی قضائی این نوجوان هفده ساله به نام افشین به پلیس فتا دعوت شد و متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، اظهار داشت که از روی کنجکاوی دست به انجام این کار زدم و از عمل خود پشیمانم. با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.


تعداد بازدید :  638