شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
بازداشت مدیر پرسپولیسی، شروع همکاری وزارت اطلاعات و وزارت ورزش برای جلوگیری از ناپاکی
مبارزه با فساد از حرف به عمل رسید

[شهروند] چندی پیش بود که وزیر ورزش با نامه‌ای به وزیر اطلاعات به منظور همکاری این دو وزارتخانه، از عزم جدی خود برای مبارزه با فساد در ورزش به‌ویژه فوتبال پرده برداشت. حالا بعد از گذشت مدتی، خبر رسیده که یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس بازداشت شده و دلیلش هم از سوی وزارت ورزش مبارزه با فساد عنوان شده است. به نظر می‌رسد همان‌طور که وزیر ورزش هم قبلا تأکید کرده بود، بحث مبارزه با فساد در ورزش خیلی جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. باید دید طی روزهای آینده پای مدیران ورزشی دیگر هم به پرونده‌های فساد باز خواهد شد یا مسأله به همین یک مورد در باشگاه پرسپولیس ختم می‌شود.
بازداشت مدیر پرسپولیسی تأیید شد
بعد از حرف و حدیث‌های فراوانی که در رسانه‌ها سه‌شنبه‌شب مطرح شد، درنهایت وزارت ورزش با انتشار یک اطلاعیه در این رابطه توضیح داد و نوشت: «ضمن تكذيب موارد مطرح‌شده در برخیاز رسانه‌های معاند و در راستایمبارزه با فساد در ورزش، با پيگيری‌های اين وزارتخانه و اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، يكیاز مديران ميانی يك باشگاه ورزشی پايتخت با حكم مقامات قضائیبازداشت شد. بديهیاست اقدامات لازم برای مبارزه با فساد در ورزش با قوت و قدرت و با هماهنگیمسئولان دو وزارت ورزش و جوانان و اطلاعات تداوم خواهد داشت.» جالب اینکه وزارت ورزش در اطلاعیه خود نامی از باشگاه پرسپولیس هم نبرده بود، اما دیروز رسول‌پناه، سرپرست باشگاه سرخپوش پایتخت با تأیید این ماجرا، توضیح داد: «من از همان روز اولی که به پرسپولیس آمدم، مبارزه با فساد را مطرح کردم، حتی در همان اوایل یک گزارشی از اوضاع باشگاه به بازرسی کل کشور و نهادهای امنیتی دادیم و از آنها خواستیم که به این موضوع ورود کنند. من از نهادهای امنیتی تشکر می‌کنم که این کار را انجام دادند. به‌ هرحال همه مدیران قبلی و فعلی باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند. این مدیر از باشگاه ما بازداشت شده است، اما از او نامی نمی‌برم.»
واکنش کارگزار پرسپولیس به اتهامات
بازداشت این مدیر که طی 7، 6‌سال اخیر سابقه همکاری با پرسپولیس را دارد، نشان می‌دهد که بحث مبارزه با فساد در ورزش خیلی جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. حتی گفته می‌شود یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس هم همزمان با این مدیر میانی بازداشت و سپس آزاد شده است. از همان دقایق اولیه انتشار خبر بازداشت یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس، شایعات زیادی مطرح شد که بیشترین مورد درباره نقش قرارداد کارگزار باشگاه در این ماجرا بود. همین مسأله باعث شد تا کارگزار باشگاه پرسپولیس نسبت به شایعات شکل‌گرفته درخصوص ارتباط قرارداد آنها با بازداشت یکی از معاونان پرسپولیس واکنش نشان دهد: «موضوع بازداشت یکی از مدیران میانی در راستای مبارزه با فساد در ورزش صورت گرفته و هیچ ارتباطی به موضوع همکاری کارگزار با باشگاه پرسپولیس و قرارداد فیمابین ندارد. همان‌طور که هواداران محترم اطلاع دارند کلیه تعهدات مالی کارگزار تا این تاریخ، در شرایط اقتصادی نابسامان فعلی و فراگیری بیماری کرونا با تمام دشواری‌های اجرایی، از سوی کارگزار تأمین و به انجام رسیده است و در تلاشیم تا با کمک شما هواداران طرح‌های بزرگ اقتصادی دیگری را برای باشگاه محبوب‌مان اجرا کنیم.» با وجود بیانیه کارگزار فعلی، برخی هم معتقدند این بازداشت به ‌هرحال به قراردادهایی مربوط بوده که در سال‌های اخیر توسط مدیران پرسپولیس امضا شده است.


تعداد بازدید :  588