شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
کتابخانه

 کتاب‌ «تاکستانی در رهگذر» نوشته میخائیل نعیمه با ترجمه صالح بوعذار منتشر شد. این کتاب که شامل گزین‌گویه‌های فلسفی و عرفانی این شاعر و متفکر لبنانی است،  به‌تازگی در نشر سیب سرخ منتشر شده است. میخائیل نعیمه از ادیبان بزرگ لبنان و عضو «الرابطه القلمیه» و از منتقدان و اندیشمندان ادبیات معاصر عربی است. او یکی از جریان‌سازترین ادیبان لبنان و از پیشگامان مکتب رمانتیسم ادبیات عرب است که با چهره‌هایی چون خلیل مُطران، عقّاد، ابو شادی، نعیمه، ایلیا ابوماضی، نازک الملائکه و نزار قبّانی و... شناخته می‌شود.

 انتشارات علمی و فرهنگی رمان «تصویر یک زن» اثر هنری جیمز را برای چهارمین نوبت با ترجمه مجید مسعودی منتشر کرد. این رمان در زمره برترین رمان‌های نویسنده و ادبیات انگلیسی زبان شناخته شده است. این داستان که در انگلستان و ایتالیا می‌گذرد، تصویری است از زندگی پرماجرای زنی جوان و صاحب ثروت. این ثروت در طول این داستان صاحب خود را به واسطه دو مرد که نمادی از ماکیاولیسم آمریکایی هستند گرفتار می‌کند و به دام سوداگری آمریکایی می‌اندازد. منتقدان ادبی این رمان و داستانش را بیانگر دیدگاه‌های هنری جیمز درباره کشمکش و ستیز دو دنیای مدرن و قدیم آمریکا و اروپا می‌دانند.

 انتشارات آوند دانش رمان «فرانکنشتاین» نوشته ماری شلی را با ترجمه بهروز شادلو منتشر و راهی بازار نشر کرد. ترجمه این ‌رمان در قالب عناوین مجموعه نقطه سرخط (داستان‌های خارجی) چاپ شده است. «فرانکنشتاین» نوشته نویسنده انگلیسی ماری شلی است که برای نخستین‌بار ‌سال ۱۸۱۸ منتشر شد و داستانش درباره دانشمندی به‌نام فرانکنشتاین است که با کنار هم قراردادن اعضای بدن مردگان و دادن شوک الکتریکی بدن جانداران، هیولای انسان‌نمایی می‌سازد که جان دارد. این‌ هیولا ظاهری وحشتناک دارد و علاوه بر صورت زشتش، همه‌ جای بدنش به‌ صورت وصله‌پینه به هم دوخته شده است. این ‌هیولا دست به شرارت می‌زند و خود خالقش نیز نمی‌تواند مانعش شود.


تعداد بازدید :  536