شماره ۲۰۳۵ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
‏۵۳‏‎ ‎فراری در مقر پلیس آگاهی به صف شدند

[شهروند] پنجاه و سه محکوم فراری در مرحله سوم طرح کاشف از سوی مأموران نیروی انتظامی دستگیر ‏شدند‎.
‎ ‎سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح کاشف گفت: «روز سه‌شنبه سومین ‏مرحله از طرح کاشف در‌سال جدید در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به اجرا ‏درآمد. ۲۴۴نفر از سارقان و ۴۹باند سرقت دستگیر و متلاشی شدند، این افراد جرایمی مثل ‏قتل مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز در پرونده‌های خود داشتند‎.»
‏پنجاه‌وسه‏‎ ‎نفر از محکومان فراری که سال‌های‌سال به زندان رجوع نکرده بودند، دستگیر شدند که هشت قبضه ‏سلاح گرم و جنگی از این افراد کشف شد و حدود ۷۰‌درصد از این متهمان سوابق قبلی ‏داشتند. ۴‌هزار و ۲۵۵‌هزار سرقت کشف شد و متهمان به بالای ۱۲۰ فقره سرقت از خانه و مغازه اعتراف کردند‎.
‏چهار ‎باند کلاهبرداری که بالغ بر ۱۶۰۰ فقره کلاهبرداری در آن انجام شده بود، دستگیر شدند‎. رحیمی ‏به مهم‌ترین باندهای منهدم شده در سومین مرحله از طرح کاشف اشاره و بیان کرد:   «انهدام چهار باند ‏جعل و کلاهبرداری با 1600 فقره جعل و کلاهبرداری، سه باند با هشت فقره قتل، باند پنج نفره سابقه‌دار ‏سرقت منزل که فقط در یک مورد 4‌میلیارد تومان سرقت کرده بودند و یک باند 10 نفره که ‏تاکنون از آنها 20 کیلو طلا کشف شده و با اشکال مختلف و زورگیری در معابر اقدام به سرقت ‏می‌کردند، ازجمله دستاوردهای پلیس در طرح مذکور است‎.»
انهدام باند سازندگان طلای کم عیار جعلی
در این طرح باند سه‌نفره قبل از اقدام به قتل منهدم شدند و از آنها دو قبضه سلاح کشف شد. ‏شناسایی و دستگیری قاتلانی که در تاریخ ششم مرداد 99 در منطقه کهریزک صاحبکار خود را ‏کشته و بعد از سرقت و دستگاه خودرو درحال خروج از مرز بودند از دیگر دستاوردهای طرح ‏کاشف است؛ این قاتلان به یک قتل دیگر در شهرهای شمالی کشور نیز اعتراف کردند.از دیگر ‏دستاوردهای سومین مرحله از طرح کاشف، کشف یک باند جعل اسناد بود که با تهیه فیش ارگان‌های مختلف و سندهای جعلی، افراد ‏گرفتار را در اطراف دادسراها و زندان پیدا کرده و فیش‌های تقلبی به آنها می‌فروختند.باند سازندگان طلای کم عیار جعلی نیز در این طرح منهدم شدند. این باند پنج سال در این زمینه ‏فعالیت داشتند و فروشندگان طلا و اتحادیه مربوطه نیز به دنبال آنها بودند. اعضای این باند در ‏سال‌های اخیر بالغ بر 400 کیلو مس را با طلا ترکیب کرده بودند‎.
باند اخاذان مأمورنما با 67 شاکی
باند تبهکار دیگر که در حیاط پلیس به صف شده بودند باند مأمورنماها بودند که تحت عنوان مأمور، ‏بیشتر سوژه‌های خود را از بین دخترها و پسرهای جوان از داخل پارک انتخاب کرده و از آنها ‏اخاذی  یا تلفن همراه‌شان را زورگیری می‌کردند‎.
هشدار پلیس درباره شرکت‌های لیزینگ خودرو
رحیمی همچنین از شناسایی و دستگیری تعدادی از افراد کلاهبردار در چندین شرکت لیزینگ ‏خودرو خبر داد و تأکید کرد:   «ما هیچ شرکت لیزینگ خودرو نداریم. اکنون شرکت‌های داخلی در ‏انجام مطالبات خود دچار مشکل شده‌اند حال مردم چگونه به شرکت‌های لیزینگ اعتماد ‏کرده و برای دریافت خودروهای خارجی عمل می‌کنند. همچنین در سومین مرحله از طرح کاشف، چهار شرکت ‏جدید لیزینگ خودرو را شناسایی و 15 نفر از عوامل آنها را بازداشت کردیم که این  شرکت‌ها 1500 تا 2000 نفر شاکی دارند‎.»او از شگرد جدید برخی از کلاهبردارانی خبر داد که با شناسایی خطوط تلفن همراه رُند و ‏خطوطی که معمولا چند ماه خاموش بوده و برای افراد متمکن است، اقدام به سندسازی می‌کردند ‏و گفت: «این کلاهبرداران نیز بازداشت شدند.»فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی فاتب نیز اشاره و عنوان کرد: «‏پلیس امنیت اقتصادی نیز در چند وقت اخیر موفق به بازداشت 20 قاچاقچی عمده و مطرح شد و ‏بالغ بر 5‌هزار انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش 12‌میلیارد تومان از آنها کشف کرد. ‏همچنین در چهار ماهه ابتدای سالجاری در حوزه کشفیات قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه‌سال ‏گذشته 42‌درصد افزایش داشته‌ایم‎.» رحیمی از رسیدگی به 39پرونده زمین‌خواری در چهار ماهه ابتدای‌سال ‌جاری خبر داد و گفت: «بالغ بر ‏‏7.5 هکتار زمین در شهر تهران به ارزش‌هزار‌میلیارد تومان از ید زمین‌خواران خارج و 22 نفر ‏را در این باره بازداشت کردیم.‏»


تعداد بازدید :  400