شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:  وقف دماوند حدود 100 هکتار است
[شهروند] رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست وقف دماوند گفت: «در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری درباره موضوع دماوند و جنگل آق مشهد جلسه داشتیم، اما متاسفانه واقعیت آن چیزی نیست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. مثلا وقف دامنه کوه دماوند مربوط به ۴۰۰‌سال پیش است و جمع آن به ۱۰۰ هکتار هم نمی‌رسد. واقعیت این است که جنگل آق مشهد هم ۴۰۰ هکتار از مراتعش وقف‌شده که مربوط به ۸۰۰‌سال پیش است؛ ضمن اینکه طبق فتوای مرحوم امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، انفال قابل وقف نیست.» به گزارش «میزان»، عیسی کلانتری ادامه داد: «محیط‌زیست فقط جنگل نیست. سوخت اضافی که به وسیله خودروها در ترافیک می‌سوزد و باعث آلودگی هوا می‌شود نیز مسأله محیط‌زیست است.»


نامه باغ‌وحش ارم به سازمان محیط‌زیست درباره یک بچه‌ شامپانزه
«باران» را تعیین تکلیف کنید

[شهروند] مدیرعامل مجموعه ارم سبز می‌گوید که این مجموعه نامه‌ای درباره شامپانزه معروف به «باران» به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال کرده و از این سازمان خواسته است که در مورد نگهداری یا انتقال آن به خارج از کشور تصمیم‌گیری کند. علی دقیقیان با اشاره به اینکه موضوع شامپانزه معروف به «باران» مدتی است در باغ وحش ارم محل مناقشه است، گفت: «عده‌ای می‌گویند که این بچه شامپانزه باید داخل ایران نگهداری شود و برخی دیگر بر این باورند که به دلیل نبود استانداردهای لازم برای نگهداری از «باران» باید به خارج از کشور منتقل شود.» او با تأکید بر اینکه باغ‌وحش ارم مرجع تصمیم‌گیری در این مورد نیست، ادامه داد: «ما به سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره کل محیط‌زیست استان تهران در این زمینه نامه‌ای ارسال کرده‌ و از آنها خواسته‌ایم که نظر کارشناسی خود را درباره نگهداری «باران» در مجموعه ارم یا فرستادن او به خارج از کشور اعلام‌کنند.» به گزارش «ایسنا»، مدیرعامل مجموعه ارم سبز گفت: «سازمان حفاظت محیط‌زیست چندین بار از جایگاه «باران» در باغ‌وحش ارم بازدید کرده و به گفته کارشناسان جایگاه او کاملا استاندارد است، اما عده‌ای می‌گویند که شامپانزه‌ها باید به صورت گروهی زندگی کنند، در غیر این صورت مشکلات روحی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل ما تصمیم‌گیری در این مورد را برعهده سازمان حفاظت محیط‌زیست گذاشته‌ایم، چراکه ما نمی‌توانیم بدون مجوزهای این سازمان حیوانی را به خارج از کشور منتقل‌کنیم.» باران بچه شامپانزه‌ای سه ساله است که پیش از این به دلیل نارس‌بودن با مجوز رئیس وقت باغ‌‌وحش ارم به خانه ایمان معماریان -دامپزشک سابق ارم- منتقل شده بود.


شناسایی ۲۰۰ معتاد مبتلا به کرونا ‏
[شهروند] دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از شناسایی 200 معتاد مبتلا به ‏کرونا خبر داد و گفت:  «از ابتدای شیوع کرونا در کشور ۹‌هزار معتاد متجاهر در تهران جمع‌آوری شده ‏که تست‎ PCR ‎حدود ۲۰۰ نفر از این معتادان مثبت اعلام‌ شده است.» مصطفی‌هادی‌زاده به خبرگزاری ‏آنا گفت: «هرکدام از مراکز ساماندهی و نگهداری معتادان موظف‌اند که افراد مشکوک به کرونا را ‏به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند‎. مثلا اگر روز گذشته پلیس ۲۵۰ نفر را جمع‌آوری کرده باشد، بهزیستی ‏غربالگری اعتیاد می‌کند و سپس به مدت ۱۴روز به قرنطینه می‌روند تا از نظر سلامت جسمی نیز ‏بررسی شوند. اگر فردی تست‎ PCR ‎بدهد و پاسخ تست مثبت باشد به ‌طورکلی از روند غربالگری ‏خارج شده و به مراکز درمانی معرفی می‌شود‎.» به گفته او، افراد معتاد متجاهر که جواب تست‎ PCR ‎بدهند و مثبت باشد، سپاه تهران بزرگ  آنها را جمع‌آوری‌ کرده و به‌ یکی از مراکز درمانی تحت نظارت ‏سپاه پاسداران منتقل می‌شوند؛ همچنین افرادی که بیماری آنها شدت پیدا کند به مرکز درمانی مثل ‏بیمارستان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی معرفی کرده منتقل می‌شوند‎. او درباره تعداد زنان معتاد ‏متجاهر که به کرونا مبتلا شدند گفت: «در تهران حداقل ‌هزار تخت  نگهداری از زنان معتاد متجاهر در ‏مراکز درمانی معتادان کم داریم، البته تعداد زنان معتاد متجاهر که به کرونا مبتلا شدند زیر ۱۰۰ نفر ‏است‎.»‏


تعداد بازدید :  380